Direktlänk till inlägg 25 oktober 2011

111 dagar

Av Karlsson - 25 oktober 2011 07:23

 Idag är det 111 dagar kvar tills mitt 1½år här i staterna är slut. Om en månad är det dags att bestämma hemresa. Jag vill inte, jag vill så gärna resa när mitt år är slut, men ja plikten hemma kallar ju också men åh, jag vill ju så gärna till NYC.... 


Första av sju arbetsdagar denna veckan är gjord och den har gått snabbt faktiskt. Har även haft Ak en runda i förmiddags, vi hade dock inte så mkt tid till lek idag, för jag drog med han på mina ärenden som jag behövde göra.  Ikväll var jag med familjen ute och åt, inget fanzy, hamburgare på M&G, ett mysigt ställe, de visar Tom & Jerry på storbild på väggen. Till det jag skulle säga om det, det kom in en snygg kille, ja jag måste ju väl skriva det, för det är inte ofta man ser en snygg kille här, han klädde sig även bra och när han har fått sin mat och ska gå, så ser jag märket på jeansen och då var det inget mindre än Cheep monday!! Heja Sverige! haha.. Resten av kvällen spenderade jag på Northgate med Johanna. Hon shoppade som en galning medan jag var faktiskt duktig. Jag provade dock en hel del tröjor, vill ha en stickade tröja, helst lite längre så jag kan ha den till leggings/strumpbyxor när det blir lite svalare, men jag provade M i alla modeller och det var STORT!! Det var både jobbigt och roligt, för det första för att jag inte orkade att gå och hämta en S och för det andra för att det är skönt att vara tillbaka till S i vissa kläder ;) Vet inte vad det beror på riktigt, det är ju inte riktigt så att jag har rört på fläsket den senaste tiden, men så fort denna dumma förkylningen är borta så ska jag börja träna tänkte jag. Men det är också svårt att få tid till träning just nu, speciellt de dagar jag har Ak, för det är ju mörkt på kvällarna, men ja jag ska snart ta tag i och fixa gymkort och då kan jag inte skylla på att det är mörkt mer så det är bra. Men först vill jag boka en resa och det ska vi förhoppningsvis göra i början på nästa vecka. Jag och Vilde ska ut och resa, Johanna kanske joinar också, så en riktig tjejhelg. :)


Nej, nu är det dags att sova. Börjar jobba om 7½ timme. Ska ha Ak en stund imorgon också. Det är så mys att ha honom. Jag har faktiskt eftermiddag/kvällen ledig hos familjen G så jag tänkte att jag skulle passa på att åka till IKEA, köpa tyg och påslakan, det är ju bästa att börja i tid med julklapparna. :) Självklart blir det middag på IKEA också, köttbullar, mos och lingon sylt med lingondricka!!! :D


xoxo Sofia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karlsson - 15 augusti 2012 23:49


Klockan tickar som vanligt på alldeles för snabbt på kvällen. Dags för en dusch och sedan är det dags för bingen! Morsning korsning!         ...

Av Karlsson - 10 augusti 2012 10:04

God förmiddag fina läsare,   Gårkvällens ridtur var super mys även fast vi blev dygnsura. Det är sådan härlig känsla att trava och tölta, min tölt var ren också så det kändes extra bra. Vilken tur jag har som har en sådana fin vän, få följa med u...

Av Karlsson - 9 augusti 2012 15:07

Ja idag har jag kört de första flyttlassen.. fick lite hjälp av min kära bror. Nu återstår bara sängen och skrivbordet, men eftersom vi antagligen inte ska ha någon av dem i lägenheten så får de vänta till efter semestern så kan vi köra dem direkt ti...

Av Karlsson - 27 juli 2012 08:37

Igår blev det en otroligt härlig dag på stranden med K. När jag kom hem efter nattens jobb packade vi bara ihop oss och körde iväg. Det blev Nyehuse, en bit söder om Åhus. en mysig strand dock lite för kallt i vattnet.. det var visst varmare på västk...

Av Karlsson - 23 juli 2012 09:47

Åh, det är så mysigt och skönt att äntligen sitta ute och äta frukost. Det börjar dock komma fler och fler moln nu men när jag steg upp så var det molnfritt och det är så mkt lättare att gå upp till det än regn. :)   Jag har haft en fantastisk fa...

Presentation


Hej!
Jag är en 21 årig tjej som lever livet, dagarna spenderas med arbete, träning, vänner och pojkvän.
Enjoy!

Sök i bloggen

Osby, Skåne, Sverige

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards