Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Karlsson - 12 oktober 2011 07:34

Då har det gått två dagar på denna veckan. Imorgon har jag varit i Cali i 8 månder, inte klokt vad tiden har gått fort. 


Har jobbat i stort sett hela dagen idag. Med mina barn imorse, gjorde deras snack till skolan, frukost (toast och super god smoothie) och såg till så de var någerlunda klara för skolan när det var dags. K tog dem till skolan och jag gjorde mig ordning för att köra till Ak. Pratade med Jasmine på vägen dit, saknar den flickan, jag får kanske se om jag kan spara ihop lite pengar och åka och hälsa på henne, fast om vi har tur så kommer hon hit i januari, hoppas hoppas. När jag kom till Ak frågade han direkt om vi kunde åka hem till Cecilia, eller han sa hennes ena pojkes namn, men ändå, tyvärr kunde vi inte det, men imorgon så ska vi dit och leka igen. Så jag och Ak har lekt själva, kört tåg, byggt lego och varit ute och gått. Folk är så trevliga här, speciellt när man har barn i vagn, flörtiga amerikanare kanske. 

Har idag äntligen signat upp mig för klasserna som jag ska ta och de jag ville ha fanns tillgängliga så nu är jag nöjd, nu hoppas jag bara att de är bra också. Men det återstår och ser. Körde även en runda till banken för att sätta in lite pengar och som vanligt är det alltid ngt klydd, så fick sitta med en bankkvinna, de är väldigt trevliga som tur är, så nu ska jag få ett nytt konto, ett för collagestudenter, så jag slipper att betala så mkt för det, för på mitt gamla konto så får man tydligen betala 10 dollar varje månad om man inte har minst $300 på sitt checking konto,, och det är ju inte alltid man har det liksom, men nu är det ändrat så nu får jag bara betala 3 dollar iaf. Ska få ett nytt kort med men denna gången så kommer inte mitt nuvarande att stängas först jag fått mitt nya. 

I eftermiddags hämtade jag G på skolan, hon var inte sugen på att åka hem utan hon ville att vi skulle läsa en bok som hon lånat på biblan idag, så vi satte oss på en bänk i parken utanför skolan och läste, super mysigt. Tog sedan henne till material arts, Karaten. 

Nu ikväll var jag med Vilde, Johanna och Emelie på Swirl, ett nytt frozen yoghurt ställe, litet hejdå till Emelie, kände inte henne så väl så det var inte så jobbigt som tur var. 



Igår såg jag en skunk för första gången tror jag, den var utanför köksdörren och den fångade både katternas och vår uppmärksamhet, den stank dock inte ner ngt som tur var, och idag när jag väntade på flickorna så såg jag ngt mystiskt fyrbent djur. Det var inte ett rådjur, såg mer ut som en stor katt, såg ljus ut, lo djur kanske eller en bobcat, vem vet, det var lite läskigt....


Nej, nu måste jag försöka sova. Men vilket skriv humör jag är på. har dock inget roligt att skriva, jag bara bablar en massa.... äsch, det får ni stå ut med. 


xoxo Sofia

Presentation


Hej!
Jag är en 21 årig tjej som lever livet, dagarna spenderas med arbete, träning, vänner och pojkvän.
Enjoy!

Sök i bloggen

Osby, Skåne, Sverige

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards