Alla inlägg under mars 2012

Av Karlsson - 30 mars 2012 13:35

Ja då var det redan fredag igen. Helt otroligt vad dagarna går fort. Jag har inte koll på hur många veckor jag varit hemma längre men det börjar närma sig två månader iaf.

Jag jobbar för fullt, fick precis samtal från jobbet i Osby om att de ville att jag skulle jobba i nästa vecka, men det kunde jag tyvärr inte. Och det där med att jag inte får jobba helger är skit........ Hade ju varit så goa pengar med... Men men, jag får väl vänta till sommaren då lär det bli en hel del helger tror jag. Så jag får passa på att vara ledig på helgerna.


Idag har vi en vikarie här på förskolan, det är hon och jag som är här sist idag, mycket trevligt, lite roligt att få jobba med någon jämnårig någon gång. Det är absolut inget fel på den andra personalen men ni förstår nog vad jag menar. Idag är barnen väldigt busiga, men samtidigt så himla mysiga och kramiga.... Åh, vad jag trivs bra här. Jag kanske ska kolla upp det där med barnskötare.. haha


I helgen blir det en trip till kära syster och gustav med mamma, hennes födelsedags present, vi ska gå och träna imorgon på morgonen och sedan gå och bli sminkade på FACE och på kvällen blir det ???,, vet inte om mamma hinnner läsa detta så får skriva mer en annan dag.


Nej, nu kallar jobbet snart igen. Idag är det min tur att stänga igen. Nästa vecka är det dags för mig att börja cykla, det ska bli spännande. :D


Ha en toppen bra helg!


xoxo Sofia

Av Karlsson - 26 mars 2012 11:34

Ny vecka och fullspäckat schema. Finns inte många lediga timmar kvar på denna veckan. Mycket jobb, men det kommer klirra gott i kassan när väl lönen kommer. Jag får ju dock vänta en månad till, men vad är det man brukar säga den som väntar på något gott, kan aldrig vänta för länge. Så jag hoppas det blir en fin lön. :)


Idag har jag avskrivit mig från arbetsförmedlingen, ingen mening att vara med där längre. Jag har ju jobb till den 8 juni på förskolan och sedan har jag fått sommarjobb och till hösten ska jag börja plugga. 


Idag är det dock ett kort arbetspass, 2½timme, men alltid något och skönt att vila upp sig för kommande dagar som kommer vara betydligt längre, på onsdag ska jag jobba min första natt! I eftermiddag blir det en tur till Älmhult en snabb sväng på IKEA och till Bälla. :)


xoxo Sofia

Av Karlsson - 25 mars 2012 11:36

Vilket underbart väder som kommit till oss och jag hoppas att det har kommit för att stanna..

Helgen är mys, M och G är här på besök för helgen, igår var det lite firande av mamman som fyller år i veckan. Vi badade bastubåten och hade grill premiär, värsta friluftsmänniskorna! :)


Idag har jag tänkt att ta min nyfixade cykel till Visseltofta, näst nästa vecka har jag ju ingen bil att köra med och tänkte då att jag skulle cykla till jobbet, så då kan det vara bra att veta hur lång tid det tar att cykla. Förhoppningsvis kan jag cykla de flesta dagarna i framtiden också. Vilken bra morgon och eftermiddags motion. :)

Kommer förmodligen att köra de dagar det ösregnar eller något liknande dock.


Älskar att våren är här, krokosarna, snödropparna slår ut i rabatterna folk planterar penseer och påskliljor i sina krukor och det är så fint!


Xoxo Sofia

Av Karlsson - 21 mars 2012 08:37

Det är ju inte klokt vad dagarna går fort. Det är redan den 21 mars och snart är det ny månad igen, våren närmar sig med stormsteg och jag älskar det.


Dagarna rullar på med jobb och det är helt underbart, denna veckan är jag tre dagar här i Visseltofta och de andra två i osby. Tänk om det alltid varit så att man haft två olika jobb, vilken variation det hade blivit, fast hade kanske blivit jobbigt i längden. Jag är glad att jag slipper att välja mellan här och osby för det hade varit svårt, trivs riktigt bra på båda ställen nu och det känns grymt bra.

Det känns som jag går på moln, har en riktigt bra tid i mitt liv just nu. Ännu bättre blir det dock när första lönen kommer, dock kommer den inte först i April men ändå. Då ska det börjas sparas till mitt studentliv.


Igårkväll efter jobbet satt jag och tittade på lite lägenheter i kalmar. Kanske inte har sagt det förut men jag har ju tänkt att börja plugga där till hösten. Jag har inte skickat in ansökan än men jag har lagt det på listan, ska bara tänka på rangordningen någon dag till, måste ju ha mer än ett alternativ om jag inte kommer in i Kalmar, men det borde inte vara några problem om jag ser till gammal statistik. Men Lund, Uppsala och Göteborg är väl de andra tre jag kan tänka mig.


Dags att jobba igen.


xoxo Sofia

Av Karlsson - 19 mars 2012 09:14

Liten snabb uppdatering under rasten. Blev helt förvånad när de sa till mig att jag kunde gå på rast nu, jag som precis har kommit till jobbet, men tydligen hade jag rätt till frukostrast jag med. Inget mig emot alls.

Dagen är ganska lång, idag är det dags för min första stängning, lite nervöst sådär men det ska nog gå bra.


Helgen har varit kanon, det kan inte bli bättre nu tror jag. Jag går på moln. I fredags hade jag och A myskväll, dock somnade jag i soffan halv nio men vaknade och vi tog en promenix och avslutade med lite spel. I lördags var det dags för träning, det gick bra men kroppen är inte 100%än dock. Eftermiddagen var slapp och skön hemma hos K, på kvällen var vi på bio med Martin(min andra boxningstränare). Kvarteret skatan, ingen höjdar film om man frågar mig, fick medhåll från K så det var lite bra iaf. Igår var sådär tråkigt väder så tog en sväng till IKEA och tydligen tänkte alla samma. Så det var helt galet med folk på IKEA, roligt dock att vi träffade både mina föräldrar och Bälla med pojkvän där. :)


Dags att jobba igen.


xoxo Sofia

Av Karlsson - 14 mars 2012 22:06

Hej, 

Ja jag ber om ursäkt för min otroligt dåliga uppdatering här men det beror på en del olika saker bla att jag har fått jobb. Ja ni läser rätt jag har fått en anställning fram till den 8juni och jag började idag. Det är på toftagårdens förskola, det är på 50% men jag kommer att ha möjlighet till att jobba en hel del extra om jag vill. Jag har samtidigt mitt vikariat på gruppboendet där jag kommer att jobba lite extra. Dock får jag inte jobba på helgerna det var något med antal timmar som man måste vara ledig eller något. Men det kan ju dock vara skönt att vara helt ledig på helgerna så man bara kan umgås med familj och vänner.


Jag kan även glatt berätta att jag fått garanterat sommarjobb minst 75% på gruppboendet. Så det är två tunga stenar som har fallit från mitt hjärta, jag behöver inte längre oroa mig för att ha något jobb fram till sommaren eller under sommaren. Nu har jag äntligen skickat in min ansökan till polisen med. Finns inget mer jag kan göra där heller så det är bara att vänta och se. Imorgon börjar även ansökan till höstens studier. 


Dock börjar magkatarren göra sig påmind, men jag hoppas att det snart ska släppa igen, beror antagligen på oron över att inte veta om jag får jobb eller inte, men nu när jag fått det kan jag slapna av.


Nej, nu är det dags att hoppa i säng så jag är pigg imorgon när klockan ringer lite innan sex. 


xoxo Sofia

Av Karlsson - 9 mars 2012 08:07

Förstår inte varför jag vaknade så tidigt idag. Jag kommer ju att vara död i eftermiddag. Eller jag känner mig redan redo för att gå och lägga mig igen, men det kan jag ju inte. Varit uppe i tre timmar. Dock har det varit rätt så effektiva timmar. Har skrivit ett personligt brev till min ansökan till sommarjobb. Nu ligger det i pappas inkorg så han kan lägga en kommentar, jag blev inte riktigt nöjd med det så jag hoppas han kan komma med någon bra kommentar. 


Jag har även gjort en spontan ansökan till en sommarkurs. Det är en distanskurs på 50%, Kriminologi. Har velat läsa det innan, men så har jag skjutit på det men så nämnde min kära syster att jag kunde ju ansöka om det var så att jag inte skulle få något sommarjobb så kan jag alltid plugga iaf. Men har jag tur så kan jag kanske kombinera de två. Så nu har jag sökt. Åh, nu får det gärna bli vår och sommar snart. Vill jobba och plugga!! :)


Måste börja på mitt personliga brev till polishögskolan med, jag tjatar om det jag vet. Men jag vet inte hur jag ska börja och vad jag ska skriva riktigt därför jag drar på det, jag borde bara sätta igång egentligen. Så jag får väl ta och göra det.


Tänkte jag skulle slå en pling och se om jag får låna M i eftermiddag med så jag kommer ut en sväng iaf. 


Dags att fortsätta att skriva!


xoxo Sofia

Av Karlsson - 8 mars 2012 12:42

Fick för mig att rensa skrivbordslådorna idag, oj det har jag nog inte gjort på flera flera år. Jag skubbade det tom innan jag åkte till usa, orkade helt enkelt inte ta tag i det då. Men idag så. Det blev fint i lådorna, dock är jag inte helt klart, men skrivbordet blev ett bombnedslag och papperskorgen är full och på golvet ligger massor med papper och gamla kort, det är med gamla julkort, födelsedagskort osv är så svårt, man vill ju spara på allt men det går ju inte.. Hittade även gamla fotografi, mindre fina och fina. Vet inte vad jag ska göra med dem riktigt, man skulle ju gjort ett fotoalbum egentligen... Åh det påminner mig om att jag inte ens börjat på min scrap book som jag skulle göra på mitt år i USA.. Ska ta tag i det en dag också när jag sökt färdigt till skola och till jobb. 


Klockan tickar på alldeles för fort idag tycker jag, kanske beror på att jag tog sovmorgon idag igen, fast idag var jag uppe nio iaf, men blivit så sena kvällar, men ikväll ska jag lägga mig i tid och imorgon ska jag gå upp i tid och fixa en massa. Lite städning, bakningen får jag nog ta imorgon också. Hade tänkt att jag skulle bli lite bättre på att hjälpa till här hemma. Känns ju lite sådär att bara bo hemma och inte betala för sig, men att hjälpa till lite extra med tvätten och att städa här hemma är ju också en bra betalning. Så idag är det tvätt på schemat, första maskinen är nog klar nu så ska kila ner och hänga upp den och starta en ny, en vända med damsugaren och sedan en sväng till affären för att köpa lite middag och sedan kommer nog mamsan och papsan hem. Inte sett dem på några dagar fast att jag bor hemma, men jobbat sent osv. 


Känner att den där magen nog vill ha lite lunch med, äntligen har jag fått tillbaka apetiten ordentligt. Just nu är jag sugen på räkor hela tiden, jag som inte ens gillade det för några år sedan, jag och nya cravings alltså..


xoxo Sofia

Presentation


Hej!
Jag är en 21 årig tjej som lever livet, dagarna spenderas med arbete, träning, vänner och pojkvän.
Enjoy!

Sök i bloggen

Osby, Skåne, Sverige

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards