Alla inlägg under mars 2012

Av Karlsson - 8 mars 2012 09:57

Usch blev inte alls på bra humör när jag såg snön utanför fönstret när jag kom upp.. Nu, varför? 

Jag som var så sugen på att ut och springa, det blir inte lätt i denna snön, det är ju inte lite som kommer heller och det ser inte ut som det kommer att sluta den snaraste framtiden heller. Får nog bli en cykeltur i källaren istället. Har ju inte tränat sedan i söndags, så det är verkligen dags att röra på mig lite igen. 


Igår gjorde jag andra bredvid passet på jobbet och det gick mycket bra. Jag fick göra lite fler saker själv och mer information. Vi satte även nya tider till nästa vecka och jag kunde välja själv, vilket resulterade i måndag förmiddag och torsdag kväll så jag kommmer kunna träna både mån och ons kväll nästa vecka som det ser ut nu..


Jag som var sugen på en promenad med M också, men att ta ut en barnvagn i detta vädret känns inte så lockande.. Jag får helt enkelt stanna hemma, skriva mitt personliga brev till polisskolan som jag fortfarande inte gjort(fy och blä på mig) och baka kanske. 


Xoxo Sofia

Av Karlsson - 7 mars 2012 13:37

Sitter här och dricker kaffe, ja det där kaffet har gjort mig helt fast. För ett år sedan hade jag nog aldrig trott att jag skulle lära mig att dricka denna dryck. Men det gick rätt fort när jag väl provade.. Jag kommer ihåg att jag testade mocha frappe första gången men bara efter tredje gången så kändes det alldeles för sött och hemma kan man ju inte göra mocha hela tiden, det är ju inte speciellt nyttigt heller... Så det blev mer och mer vanligt kaffe med mjölk, men nu är det också lite neddraget,, det ska vara ytterst lite mjölk och helst ska det vara i stora muggar. Men jag får passa mig så jag inte får gula tänder osv. 


Idag tog jag rejäl sovmorgon, men snart börjar det bli dags att hoppa i dushen för i eftermiddag är det dags för mitt andra gå bredvid pass. Jag hoppas så innerligt att jag får många timmar hos dem i framtiden, tror att jag kan trivas mycket bra hos dem. Jag ska ta tag i och söka sommarjobb hos dem också, de ville det och jag hade tänkt på det även innan.'

Intervjun i Kristianstad i måndags kväll gick bra. Jag har dock tänkt och tänkt på det och jag har lite beslutångest. Den andra personalen och vårdtagaren verkar mycket trevliga och vi delar många intressen men sedan är det tiderna som jag kommer att jobba på.. De jobbar efter ett 6veckors schema och tjänsten som jag såfall skulle haft var en slatttjänst på 43% och det innebar att jag skulle jobba 5 av 6 lördagar, 16.00 till 12.00 dagen efter. Vilket innebär att jag i stort sett aldrig kan åka iväg en helg, å andra sidan så är jag ledig andra dagar men då är ju ingen annan ledig. Det är dock inte bestämt om det blir jag som får tjänsten än, så jag får tänka lite till. 

Helst hade jag velat jobba här hemma i Osby, jag slipper då att pendla, det kommer antagligen också att bli lite helger men även mitt i veckan. Jag vill inte vara kräsen alls men ibland får jag tänka lite på mig själv iaf.. Personalen och vårdtagarna här i hemma är så trevliga och mysiga. Så jag får hålla tummarna att jag får mycket timmar hos dem.


Xoxo Sofia

Av Karlsson - 1 mars 2012 08:09

Vilken bra start på veckan det varit. 

I måndags blev det en trip till malmö, käkade lunch med farmor, farfar och gammelfarbror som fyllde 60, mycket god och myyycket mat blev det. Bufé är lite farligt på det viset, men deras shushi var grymt god och som jag saknat sushi. 

Jag tog mig sedan en vända på stan när de andra åkt hem, på jakt efter ett par svarta jeans. Jag fick efter en stund sällskap av Martin, men jag gav upp och vi satte oss och tog en kaffe och snackade skit ist. Fick lite usa feelings när vi satt där med våra kaffekoppar...

Att det ska vara så svårt att hitta ett par byxor som passar bra, jag tror att jag får börja göra mina egna byxor så de sitter perfekt... 


Jag sov hos f&f på natten och på morgonen efter sjöng jag och farfar fint för farmor. Vid lunch var f&f och hämtade de minsta kusinerna så det blev massor med mys och bus hela eftermiddagen. Jag och Alva promenerade till gallerian för att köpa blomma till farmor, lillan charmade alla tanter och flickor och flörtade med alla pojkar. Hon är bara för söt hon(mamma säger att hon är lik mig när jag var liten, haha). Nä vi kom tillbaka var även storasysterkusin där så då blev det mer lek och mys. Efter en god middag kom faster för att hämta barnen och ville att jag skulle följa med dem hem och hjälpa till med nattningen. Det tackade jag snabbt ja till. Dagen avslutades med mys på hög nivå.


Igår vaknade jag här hemma igen, dock spenderade jag mesta av dagen i sängen, var trött och hade inte riktig energi till något speciellt, tittade mejlen, lite på arbetsförmedlingens hemsida osv. Dagen rullade på snabbt. Jag hade fixat så middagen stod på bordet när mamma och pappa kom hem, för jag vet hur glada de blir över det. MEN precis innan vi skulle sätta oss för att äta skriker Daniel att min telefon ringer nere på mitt rum så jag sätter full fart ner där och det är jag glad för att jag gjorde för på andra sidan luren var mitt framtida vikariat. Hon ringde och sa att de var mycket intresserade av att träffa mig och frågade jag om kunde börja redan nästa vecka och när jag kunde komma och hälsa på, hon föreslog att jag kunde komma samma kväll om det passade mig, själv stod jag där i pyjamasen men jag tackade snabbt ja men sa att jag var tvungen att äta lite middag och så innan. 1½timme senare befann jag mig hos dem, jag fick rundvandring av de som bodde där och alla är så trevliga och härliga så jag bara längtar tills jag ska börja. När vi satt och skulle bestämma tiderna så ringde min telefon igen, jag kopplade inte först eftersom den var i jackan i ett annat rum men när de frågade om det inte var min så fick jag skynda mig igen.. Tro det eller ej men det var en dam från Kristianstad som hade hittat mig på arbetsförmedlingens hemsida och hon hade gillat vad jag skrivit om mig själv och hon undrade om jag var intresserad av att komma och träffa henne i K-stad på måndag kväll. Det är ett asst jobb, där man jobbar 14timmars pass hemma hos en flicka. Jag tackade för att hon ringt och la förvånat på luren. Hade jag precis blivit headhunted? 

Jag återgick lite spänt till de andra och de frågade direkt om det var ett annat jobb som ringde. Syntes det så tydligt på mig? haha. Jag kunde inte ljuga och sa som det var, eller all info fick de inte. Jag hoppas inte att de inte tror att jag är intresserad av de längre för det är jag verkligen, Osby lockar lite mer än K-stad, fast bäst hade ju varit om jag kunnat kombinera dem två. :) 

Men tillbaka när vi skulle bestämma tider till nästa vecka. Det blev måndag morgon 7-13 och på onsdag kväll 16-21. Jag längtar.....


Usch så mycket text idag. Jag hoppas att ni orkade läsa allt, lite läsning mellan raderna iaf. 


xoxo Sofia


Presentation


Hej!
Jag är en 21 årig tjej som lever livet, dagarna spenderas med arbete, träning, vänner och pojkvän.
Enjoy!

Sök i bloggen

Osby, Skåne, Sverige

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards