Alla inlägg under februari 2011

Av Karlsson - 28 februari 2011 21:23

Har precis träffat min nya lcc för första gången. Vi hade ett timmes långt möte vilket innehöll mycket bra info, lite nytt men det mesta har jag hört förut men alltid bra med lite uppfräshning av info. Min lcc verkar vara toppen bra så det känns bra och tryggt. Men vi ska kanske få en ny lcc i vår men vi får väl se när och vem det blir. Det är verkligen annorlunda här från NJ, här finns så många au pairer och det känns så skönt. Extending(förlängning) kom även upp såklart, hade jag skrivit min åsikt igår hade den varit att jag självklart ska åka hem i höst men nu är det inte så klart längre. Jag saknar er där hemma jätte mycket. Vissa dagar saknar jag ihjäl mig efter er och andra tänker jag mindre på det och bara älskar och njuter av livet här. Men det betyder inte att jag inte saknar er. Men jag får också hela tiden höra att jag är saknad hemma men att ni finns där lika mycket nu som när jag väl kommer hem. Avslutnings vill jag då säga att det kan hända att jag stannar lite längre. Love your Sofia <3

Av Karlsson - 28 februari 2011 06:54

Har haft en helt underbar dag. Solen lyste när jag öppnade ögonen i morse och den fortsatte att göra det tills den gick ner nu ikväll.

Jag lekte med J och G imorse innan frukost och sedan blev det skype-date med mampa innan det var dags för dusch och påklädningn.

Körde sedan hem till Sara, där Sara och Elin väntade på mig så vi kunde köra vidare till ett shoppingställe. Ett mycket bra ställe, skulle kunna shoppa hur mycket som helst men just nu så sparar jag pengar till Miami, datum är nästa bestämt nu, längtar så mycket. Jag köpte ett par super fina gula converse, en låg nivå, dock inte den modellen jag har sedan innan med smal sula utan den vanliga, det var nära det blev ett par höga vita också men det får vänta lite. Har blivit en converse nörd tror jag.


Vi styrde sedan bilen vidare till Northgate för lite frozen yoghurt och vi tog även en tur in på Forever 21. Det är inte bra att gå in där, för slutar alltid med att man får med sig något ut. Idag blev det ett nagellack, solbrillor och en ring. Vi avslutade dagen med IKEA, lite shopping, jag köpte en vit filt, har ingen filt på mitt rum och jag saknar det och tillsist blev det svenska köttbullar. Super duper gott.


Nu sitter jag åter i min säng. Dagen har bara sprungit iväg. Men vilken underbar dag. Träffat två underbara tjejer och vädret har ju varit underbart. Jag har inget att klaga på. Har kännt mig så lycklig hela dagen. Jag hoppas ni mina finare läsare också haft en bra dag och ser framemot en bra arbetsvecka som jag gör!


xoxo Sofia

 

(bilder på inköpen kommer inom kort)

Av Karlsson - 27 februari 2011 08:11

Det var en lång och speciell åktur hem till Ross. Ja jag kallar redan detta för mitt hem och det känns skönt. Jag har saknat mitt rum och min säng så mycket. Det har varit en lång och intensiv vecka, men också bra så klart.


Idag hade jag G medan Al och J åkte skidor. Jag och G klädde oss för lek ute, tog med hennes skridsko ut och hoppades på att skridsko rinken skulle vara öppen idag. När vi kom dit så var det en gubbe som höll på att ta bort all snö, ja där var nog närmare 2feet snö. Men när han var klar så var där fortfarande mycket snö, men G var inte blyg så hon gick fram till fönstret där de som hyr ut skridsko sitter, de öppnar fönstret och hon avviker så jag fick sköta snacket, jag frågade om de skulle skotta mer på isbanan för det gick ju inte att åka där och då sa han att de kunde skotta för oss men att det nog skulle ta en timme. Så vi fick vänta, lekte massor i snöhögarna så länge och tittade även på dem när de skyfflade bort snön.


I slutet på väntan dansade vi lite, jag satte igång lite musik på telfonen så kunde vi dansa och då kommer en dam fram(jobbade på anläggning) och säger "är du hennes mamma?" och jag svarar "Nej, jag är hennes au pair" hon "Ja jag tänkte väl det, för jag såg att du lekte med henne i snön och blev då lite fundersam" Hon menade alltså att mammor inte brukar leka med sina barn i snön, vilket är helt fel och det sa jag till henne. K och Al var ute och lekte med alla barnen igår, så den där damen har nog fått allt om bakfoten.


Sitter nu i min säng, ska bli så skönt att sova i den inatt. Jag har lyckats göra något med datorn så nu fungerar inte Google crome. Blir galen på mig själv, nu önskar jag verkligen att jag var lite mer data teknisk, ngn datanörd som kan hjälpa mig? Internet Explorer är så långsam.... Hjälp!


xoxo Sofia

Av Karlsson - 26 februari 2011 05:00

                            I måndags var jag med Kailey, Christi och alla barnen på Seattles Aqvarium. Såg många roliga fiskar som ni ser, detta var några av dem.


     Tog dessa bilderna imorse från fönstret i sovrummet. Det har snöat konstant sedan igår morse. Motorvägarna har varit avstängda idag och även de flesta backarna. Så vi har varit lite insnöade. Men lider inte mycket nöd på oss. Badade med Kailey och barnen nera i bubbelpoolen och den stor poolen, båda är utomhus, det var skönt när man var i vattnet men när det var dags att gå upp så var det jobbigt, det var kallt och det snöade. Imorgon blir det hemfärd, ska bli skönt att komma hem och sova i min egen säng, sova i så många olika sängar på en vecka har satt sina spår. 


xoxo Sofia

Av Karlsson - 25 februari 2011 22:12

  

Space needle i bakgrunden


   Lite coolt med berget i bakgrunden, kändes som att titta på en målning. (mkt inzoomad bild)   Icke inzoomad bild


  Det var lång kö in till världens första Starbucks


  

Utanför första Starbucks (Andrea sa att jag var tvungen att stå där och vara med på bild)


Middag på CF


   

Nästan lika buzy som NY


    

sysslingarna


  

 Andreas Lcc frågade mig om jag tänkt på vad jag klädde mig i, som ni ser, vita kläder lyser upp.


xoxo Sofia

Av Karlsson - 24 februari 2011 03:51

Vi har nu kommit fram till Tahoe efter en 2 timmars flygresa och 3timmars bilresa, resan gick bra. Dock har jag kännt mig lite konstig i kroppen hela helgen och början på veckan. Så jag hoppas verkligen att det blir bättre snart, skulle dock behöva lite nackmassage, mamma var är du?


Barnen har redan varit i bubbelpoolen. Jag hoppade och läste lite till i min bok, dock gick jag och kailey ner till dem lite senare. (de badade med Al)


Vi bor på ett fint ställe, det påminner om f&f ställe i Spanien fast detta är skidresort istället. http://www.squawcreek.com/


Jag kommer att jobba halvdagar typ, vara ledig förmiddag då jag kan göra lite vad jag vill, träna, bada, läsa, promenera eller åka skidor. Sedan kommer jag ha G från ett typ, då det blir bad, skridsko, leka i snön osv. 


xoxo Sofia


(bilder från helgen kommer inom kort)

Av Karlsson - 23 februari 2011 00:06
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Karlsson - 21 februari 2011 20:13

  

Det finns fler bilder från helgen, men ni får vänta lite till med dem. 




(vem uppfann dubbelhakan? det var dumt gjort tycker jag. Den är otroligt ful och jobbig att dölja:P )


xoxo sofia

Presentation


Hej!
Jag är en 21 årig tjej som lever livet, dagarna spenderas med arbete, träning, vänner och pojkvän.
Enjoy!

Sök i bloggen

Osby, Skåne, Sverige

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards