Alla inlägg under februari 2011

Av Karlsson - 16 februari 2011 04:45

Jag är så himla trött, det är ju inte klokt. Har varit det sedan i eftermiddags. Var pigg imorse när jag vaknade, vaknade innan klockan ringde. Jobbade en timme, åt frukost med barnen och såg till så de klädde sig och sedan körde vi till skolan. Kailey åkte med till skolan, men hon gick sedan på ett möte så jag körde själv tillbaka, första gången jag kör själv här. Det gick bra. :)


Jag tog en lång promenad först ner till skolan och tillbaka, trodde att det skulle ta längre tid att gå den rundan men tydligen inte så gick inom huset för kissepaus och sedan gick jag en runda till sjön, idag hittade jag spåret som går runt sjön. Så himla fint verkligen. Jag körde sedan själv och hämtade G på skolan. Det var inga promlem alls. Alla människor här är verkligen super trevliga. Jag och G lekte när vi kom hem och åt sedan lunch, hon ville ha "grilled cheese", jag hade aldrig gjort det förut men sett att kailey gjorde det en gång när jag passerade, så jag chansade lite. Blev inte jätte bra, men bättre lycka nästa gång.


Vi körde sedan för att hämta J på skolan, denna gången var även Kailey med. Vi körde direkt för att hämta Z sedan. Han går på en annan skola i en annan by. Samma by som Elin bor i. Eftermiddag/kväll så har vi lekt och åt middag för en stund sedan. Jag har precis ställt min nya väckarklocka, Kailey hade varit och köpt en till mig idag. :)


Vi var även i en affär så jag kunde köpa compeed, passade på att köpa både bodylotion och c-vitaminer också, de har bra "apotek" här. 


Nu ska jag se något program och sedan ha skype-date med Andrea.


xoxo Sofia


   Elin och jag på CF igår :)

Av Karlsson - 15 februari 2011 06:37

Glad alla hjärtansdag, Happy Valentinesday!

Detta borde ju vara min favorit dag, som en härlig vän sa till mig "jag tänker extra mycket på dig idag Sofia för du älskar ju hjärtan", men jag känner varför finns det en kärlekensdag kan man inte visa kärlek alla dagar? Det är väl bättre, jag kör på det istället, men tycker ändå om dagen för att det är hjärtan. :)


  


Har idag gjort min första arbetsdag och den var bra. Dagen gick fort tyckte jag och misstänker att morgon dagen och hela veckan kommer att göra det. Jag fick köra när vi skulle lämna J och G på skolan och även när vi skulle hämta G. G hade sedan en playdate, en annan au pair och hennes ena värdbarn kom över, barnen lekte och hon och jag pratade lite. 


Ikväll har jag varit ute och ätit middag med Elin och Filippa. När det var dags för efterrätt så kom även Josefin och gjorde oss sällskap. Mycket god mat och efterrätt. Tur att jag åt nyttigt under dagen, för vilken kaloribomb till middag, men det var ju trots allt en speciell dag idag. Så himla roligt att träffa Elin igen, läängtar tills jag ska träffa henne igen. Blir nog en dejt på torsdag. :)


Dags att vila ögonen. 


xoxo Sofia

Av Karlsson - 14 februari 2011 06:08

              

Jag gick upp till en sjö och gick sedan upp i bergen. En två timmars underbar promenad i det fina vädret. Dock har jag två feta blåsor på fötterna nu, jag måste nog ta och köpa ett par gå skor, funkar inte att gå i mina löparskor. 


Dagen i överigt har varit toppen, var på footsal match(inomhusfotboll), lekt, skypat och ätit gott. Åt en god soppa till middag som Kailey gjort, spenat och grönaärtor soppa, skulle varit mynta i också men hon hade inte det hemma, men smakade bra ändå. Frukosten var ju inte dålig heller, scramble egg, toast, färska hallon, blåbär och melon. 


Jag trivs bra här om ni vill veta ;)


xoxo sofia

Av Karlsson - 13 februari 2011 16:18

Ja idag vaknade jag tidigt. klockan var nog fyra första gången men jag lyckades somna om 2 timmar iaf. Men nu har jag suttit vaken i sängen 1½timme. Jag tyckte jag hörde röster där nere så ska snart smyga ner och se vem det är. Hoppas på att det är K, för jag ser verkligen framemot att få komma ut på en promenad, även om det inte är så varmt ute, jag skulle kanske tagit med mig min jacka iaf. Äsch, jag får köpa en ny.


Det blir antagligen inte Tahoe nästa fredag eftersom det inte var ngn snö. De pratade om Mexico, Seattle och lite andra ställen ist. Ska bli spännande.


xoxo Sofia

Av Karlsson - 13 februari 2011 05:45

Det känns verkligen som att detta är en dröm, att jag snart ska vakna upp i NJ. Men när jag nyper mig i armen så gör det ont så det är nog ingen dröm trots allt och det gör mig glad.


Jag sitter nu i min nya, stora, fina, sköna säng i mitt nya rum i Ross. Familjen verkar verkligen toppen. Barnen(dock bara träffat två av dem) är super söta och mysiga. Mamman är toppen och likaså pappan. Jag lever varje au pairs dröm just nu. Allt är super fint här, huset är super fint, trädgården är underbar, mitt rum är super fint, med eget badrum. Jag tror att jag kommer att trivas jätte bra här. 


Vill att det ska bli morgon så jag kan få gå en promenad med K och G. 


Tänker på er där hemma super mycket. Jag hoppas på att ta lite bilder i veckan så ni kan få se så fint jag bor, vilken tur jag har som har hittat denna fina familjen. 


xoxo sofia


P.s K=mamman, A= pappan, G= flickan, J= yngsta pojken och Z= stora pojken. D.s

Av Karlsson - 12 februari 2011 05:12

Ja då var jag äntligen färdigpackad. Resväskan slutade på 47lb= 21.15kg Väskan får väga 50lb=22.5kilo så det är skönt att jag har lite marginal iaf. 


Jag har packat ner en hel del i golfbagen så jag hoppas inte att de scannar den, skor, väska och nyponsoppepulvret. Handbagaget är med fullt, men inte överdrivet tungt, min nya fina rosa kånken får aggera datorväska, hoppas de godkänner det. Den innehåller dock inte bara datorn utan även tidningar, viktiga papper, äpplen, plånbok, kamera och lite till. Men det måste ju vara okej, jag hoppas på det iaf.


Dags att sova lite. Klockan ringer 5.30 imorgon. Taxin kommer kvart i sju, sju. 


xoxo sofia

:)

Av Karlsson - 11 februari 2011 16:29

Ringde precis flygbolaget igen och killen/mannen i telefonen bekräftade att jag får ha golfbagen som mitt andra incheckade bagage, alltså jag behöver inte betala för det även om den inte håller måtten. Så himla skönt. Nu är det bara vikten på den andra som ska lösas! 


Wish me good luck!


xoxo Sofia

Av Karlsson - 11 februari 2011 05:34

Ja ikväll startade jag nedpackningen av mitt liv. Allt ska få plats i en resväska och det går inte så bra om jag säger så. Jag har packat ner en hel del men inte allt. Har en del saker som jag måste tvätta imorgon, men ändå så väger min väska 55lb och den får väga 50lb. Bra jobbat Sofia Emily Karlsson. Dock så har jag inte packat mitt handbagage än så jag hoppas jag fixar detta på något sätt, annars får jag säga hejdå till lite saker. Fick några ramar i julklapp, kan hända att de får stanna här. Får se lite när allt är tvättat och så.


Nu skriker mina ögon efter sömn, imorgon väntas en ledig förmiddag och sedan en lång arbetsdag, 1pm-1am.


Jag saknar er där hemma jätte mycket, jag önskar så att jag kunde få komma hem till er för en vecka bara, en vecka hade räckt, bara så jag fick krama om er, samla lite krafter och äta lite svensk mat.


xoxo Sofia

Presentation


Hej!
Jag är en 21 årig tjej som lever livet, dagarna spenderas med arbete, träning, vänner och pojkvän.
Enjoy!

Sök i bloggen

Osby, Skåne, Sverige

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards