Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Karlsson - 2 februari 2011 23:38

       Min söta Ninni, I will miss you so much, I dont want to leave you!


  



/Sofia

Av Karlsson - 2 februari 2011 14:48

Varför ska det vara så svårt att gå upp ur sängen. Man borde ha en obekväm säng så man inte skulle vilja spendera så mycket tid i den. Jag har redan varit uppe en gång idag, fixat vid barnen och tagit dem till bussen. Det är isbana ute idag också så var inte speciellt sugen på att köra dem till skolan. Men i eftermiddag ska jag dock hämta flickorna för idag ska alla barnen till tandläkaren. 


Nu har jag äntligen tagit tag i dagen och bytt om till träningskläder. Kom att tänka på när jag tog på mig mina träningsbyxor att jag kan inte ha blivit så tjock som det känns för mina träningsbyxor var tajta när åkte hit och de passar fortfarande och då torktumlar jag dem dessutom. Så det måste bli ett Grattis till mig ;) 


/Sofia

Av Karlsson - 2 februari 2011 04:09

Har fått klagomål på att jag inte skrivit på länge. Ja det stämmer ju säkert. Så nu kommer lite;) 


Helgen var innehållsrik. Jag jobbade mycket. Lördag 7am till 5pm, 10 timmar. Jag måste nog säga att jag tyckte att dagen gick relativt fort ändå. När jag slutade körde jag och hämtade sötaste Ninni för lite shopping och mat på Cheesecake factory. Vi körde till Cherry Hill mall, vi var dock inte framme först vid åtta, tur att de har öppet länge. Vi gick in i de affärer som lockade mest, H&M(ja kanske är det tråkigt när h&m finns hemma, men de har annorlunda kläder här), Forever 21, Urban outfitters och ngn mer. Det blev dock ingen shopping, jag skulle kunna handla hur mycket som hellst men har bestämt mig för att inte shoppa mer innan jag åker. Det som finns här finns ju bombis i SF också. Dock skulle jag behöva ett par nya leggings, jag sliter leggings som bara den. Men vi lämnade som sagt Cherry hill utan ngr shoppingpåsar. Vi körde vidare till Cheesecake factory där vi skulle äta en god middag. När vi kom dit så fick vi vår bricka och det var 45min vänta på ett bord och klockan var då nio. Så runt 10pm fick vi ett bord och en stund senare fick vi in vår underbart goda mat, efter att ha ätit hälften av maten så var vi mätta och fick in varsin "doggybag". Det blev då dags för oss att välja en cheesecake, fanns 40 olika att välja på så det var inte så lätt. Men vi båda lyckades att hitta varsin som var mycket god. Efter jag ätit en tredjedel av min cheesecake så var jag så mätt att det inte gick ner mer så vi fick "doggybags" även till dem. Vi lämnade CF runt tolv, så det blev en sen sänggång. 


Ninni sov över hos mig och det var uppstigning tidigt. Klockan ringde 6.15 R hade brottningsmatch. Dock gick han ingen match för han kände sig inte riktigt kry så vi körde hem igen. Vi lekte skola, jag fick först vara den elaka läraren och Ninni den snälla och S och M var elever, sedan var det dags för oss att vara elever och de var elaka lärare. Jag och Ninni tog en power nap efter jag slutat och sedan styrde vi bilen till Hamilton mall där vi skulle ha månadens au pair möte. Efter mötet åt vi några tjejer middag på Applebees. Mums och trevligt sällskap!


Jag kommer att sakna flickorna här, speciellt två personer. Min nyaste vän Ninni Karlsson, en super söt tjej och Emma. Men Emma ska också lämna området för hon ska förlänga sitt år men i en annan familj, hon har inte fått någon familj än men hon är i matchningsprocessen. Lycka till er båda vill jag säga!


I måndags var jag ledig, sov till elva(vaknade dock när barnen var uppe, men somnade om igen). Mös sedan i sängen en bra stund innan jag klädde mig för att åka till Starbucks, tog med mig både min bok och dator. Köpte en te och en multigran bagel och satt där i lite mer än två timmar. Det var lite för hög ljudnivå för att läsa så det blev datorn istället. När jag kom tillbaka så tog jag en promenad till Shoprite för att köpa äpplen, jag är ju fruktoman och älskar frukt. 


Idag har varit en vanlig arbetsdag. Körde ett pass på crosstrainern i min paus. Skypade sedan med mamma, pappa och Daniel och sedan med mormor. Känner mig konstigare i kroppen idag än förut, har känt mig konstig hela helgen. Jag vet inte om jag ska bli sjuk eller vad det är. Men idag när jag skulle köra barnen till frissan så kändes det som att halva ansiktet domnade av, det var en mycket obehaglig känsla så jag gick till sängs när jag kom hem. Men kunde inte sova även om jag var trött. Nu sitter jag här klockan elva och känner mig konstig i hela kroppen även i huvudet och kan inte sova. Fick tips om att titta på "Jakten på lyckan" av Ninni och jag håller med om att det är ett bra program och det får mig på lite bättre humör så jag hoppas att jag kan somna gott snart. 



Jag hade en himla Sverige längtan i helgen. Jag vill inte avsluta mitt år här, känner inte mig klar här, men en vecka hemma med alla mina underbara människor skulle vara underbart men nu finns det inte möjlighet till det så jag får drömma om det istället.


/Sofia

Presentation


Hej!
Jag är en 21 årig tjej som lever livet, dagarna spenderas med arbete, träning, vänner och pojkvän.
Enjoy!

Sök i bloggen

Osby, Skåne, Sverige

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards