Direktlänk till inlägg 1 mars 2012

Det går bra nu

Av Karlsson - 1 mars 2012 08:09

Vilken bra start på veckan det varit. 

I måndags blev det en trip till malmö, käkade lunch med farmor, farfar och gammelfarbror som fyllde 60, mycket god och myyycket mat blev det. Bufé är lite farligt på det viset, men deras shushi var grymt god och som jag saknat sushi. 

Jag tog mig sedan en vända på stan när de andra åkt hem, på jakt efter ett par svarta jeans. Jag fick efter en stund sällskap av Martin, men jag gav upp och vi satte oss och tog en kaffe och snackade skit ist. Fick lite usa feelings när vi satt där med våra kaffekoppar...

Att det ska vara så svårt att hitta ett par byxor som passar bra, jag tror att jag får börja göra mina egna byxor så de sitter perfekt... 


Jag sov hos f&f på natten och på morgonen efter sjöng jag och farfar fint för farmor. Vid lunch var f&f och hämtade de minsta kusinerna så det blev massor med mys och bus hela eftermiddagen. Jag och Alva promenerade till gallerian för att köpa blomma till farmor, lillan charmade alla tanter och flickor och flörtade med alla pojkar. Hon är bara för söt hon(mamma säger att hon är lik mig när jag var liten, haha). Nä vi kom tillbaka var även storasysterkusin där så då blev det mer lek och mys. Efter en god middag kom faster för att hämta barnen och ville att jag skulle följa med dem hem och hjälpa till med nattningen. Det tackade jag snabbt ja till. Dagen avslutades med mys på hög nivå.


Igår vaknade jag här hemma igen, dock spenderade jag mesta av dagen i sängen, var trött och hade inte riktig energi till något speciellt, tittade mejlen, lite på arbetsförmedlingens hemsida osv. Dagen rullade på snabbt. Jag hade fixat så middagen stod på bordet när mamma och pappa kom hem, för jag vet hur glada de blir över det. MEN precis innan vi skulle sätta oss för att äta skriker Daniel att min telefon ringer nere på mitt rum så jag sätter full fart ner där och det är jag glad för att jag gjorde för på andra sidan luren var mitt framtida vikariat. Hon ringde och sa att de var mycket intresserade av att träffa mig och frågade jag om kunde börja redan nästa vecka och när jag kunde komma och hälsa på, hon föreslog att jag kunde komma samma kväll om det passade mig, själv stod jag där i pyjamasen men jag tackade snabbt ja men sa att jag var tvungen att äta lite middag och så innan. 1½timme senare befann jag mig hos dem, jag fick rundvandring av de som bodde där och alla är så trevliga och härliga så jag bara längtar tills jag ska börja. När vi satt och skulle bestämma tiderna så ringde min telefon igen, jag kopplade inte först eftersom den var i jackan i ett annat rum men när de frågade om det inte var min så fick jag skynda mig igen.. Tro det eller ej men det var en dam från Kristianstad som hade hittat mig på arbetsförmedlingens hemsida och hon hade gillat vad jag skrivit om mig själv och hon undrade om jag var intresserad av att komma och träffa henne i K-stad på måndag kväll. Det är ett asst jobb, där man jobbar 14timmars pass hemma hos en flicka. Jag tackade för att hon ringt och la förvånat på luren. Hade jag precis blivit headhunted? 

Jag återgick lite spänt till de andra och de frågade direkt om det var ett annat jobb som ringde. Syntes det så tydligt på mig? haha. Jag kunde inte ljuga och sa som det var, eller all info fick de inte. Jag hoppas inte att de inte tror att jag är intresserad av de längre för det är jag verkligen, Osby lockar lite mer än K-stad, fast bäst hade ju varit om jag kunnat kombinera dem två. :) 

Men tillbaka när vi skulle bestämma tider till nästa vecka. Det blev måndag morgon 7-13 och på onsdag kväll 16-21. Jag längtar.....


Usch så mycket text idag. Jag hoppas att ni orkade läsa allt, lite läsning mellan raderna iaf. 


xoxo Sofia


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karlsson - 15 augusti 2012 23:49


Klockan tickar som vanligt på alldeles för snabbt på kvällen. Dags för en dusch och sedan är det dags för bingen! Morsning korsning!         ...

Av Karlsson - 10 augusti 2012 10:04

God förmiddag fina läsare,   Gårkvällens ridtur var super mys även fast vi blev dygnsura. Det är sådan härlig känsla att trava och tölta, min tölt var ren också så det kändes extra bra. Vilken tur jag har som har en sådana fin vän, få följa med u...

Av Karlsson - 9 augusti 2012 15:07

Ja idag har jag kört de första flyttlassen.. fick lite hjälp av min kära bror. Nu återstår bara sängen och skrivbordet, men eftersom vi antagligen inte ska ha någon av dem i lägenheten så får de vänta till efter semestern så kan vi köra dem direkt ti...

Av Karlsson - 27 juli 2012 08:37

Igår blev det en otroligt härlig dag på stranden med K. När jag kom hem efter nattens jobb packade vi bara ihop oss och körde iväg. Det blev Nyehuse, en bit söder om Åhus. en mysig strand dock lite för kallt i vattnet.. det var visst varmare på västk...

Av Karlsson - 23 juli 2012 09:47

Åh, det är så mysigt och skönt att äntligen sitta ute och äta frukost. Det börjar dock komma fler och fler moln nu men när jag steg upp så var det molnfritt och det är så mkt lättare att gå upp till det än regn. :)   Jag har haft en fantastisk fa...

Presentation


Hej!
Jag är en 21 årig tjej som lever livet, dagarna spenderas med arbete, träning, vänner och pojkvän.
Enjoy!

Sök i bloggen

Osby, Skåne, Sverige

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards