Alla inlägg den 16 oktober 2011

Av Karlsson - 16 oktober 2011 09:12

Ja då har jag varit i staterna i 14 månader, 1år och 2 månader. Känns ju som det var igår jag tog studenten men ja, det är ju närmare 1år och 4 månader sedan nu. Tiden går, men mycket har jag hunnit med och mycket mer hoppas jag kunna hinna med innan jag ska hem, 4 månader kvar, börjar bli stressad kan jag säga. Om jag har tur, så kanske jag kan åka till Las Vegas nästa månad, ska bara fråga K om jag kan få två dagar ledigt, har ju trots allt fem dagar som jag kan ta ifrån och jag hoppas jag kan ta dem då. Men jag förväntar mig inte för mycket, bättre att vara lite negativ och bli positivt överraskad. Blev dock positivt påverkad idag av K, om allt går som det ska så blir det konsert nästa lördag med Vilde och Johanna, Chris Brown. :) Ni vill kanske veta vem jag tänkt åka till Las Vegas med, mina Australienska flickor. :) 


Jag hade en helt underbar dag med mina Austalienska flickor(Steph och Bec) i stan igår. Så mycket skratt och prat, så roligt att se dem igen. :) Vi fick sett en hel del faktiskt. Vi promenerade till Lombard, gick ner för den, vidare till Fishermans warf, market street och avslutade med Alamo square(Full house), eller ska väl inte säga att dagen avslutades där utan mer det turistande, vi hade nämligen en mysig middag där de bodde(hemma hos en vän till dem) med två andra flickor och sedan hade vi en trevlig kväll/natt ute i Marinan, måste dock erkänna att musiken var värdelös, men det var trevligt sällskap iaf. 


Idag sov jag ut, gick inte upp först vid tolv, åt lite frukost i sängen och bara mös. Körde sedan till larkspur för att möta Steph och Bec och hämta min väska som jag lämnade hos dem igår. De skulle upp till Napa valley idag, jag var medbjuden men fick motvilligt tacka nej eftersom jag skulle börja jobba vid sex. Jag körde en runda till Northgate istället, lämnade tillbaka dressen jag köpte igår och bytte den till en lång kofta, super härlig är den, får ta någon bild när jag har den på så ni får se, den är iaf marinblå med två vita ränder längs ner och så är det ett stor F på fickan som sitter längs ner på vänstra sidan. Jobbade ikväll, gjorde middag till oss, hämtade upp G(hon skulle haft sleepover men ångrade sig, jag förstår henne, jag kommer ihåg hur jag var när jag var yngre, kunde inte sova borta) fick massor med myskramar och när jag fixat färdigt med disken så kom K och A hem, tidigare än vad det var tänkt så jag tog då cykeln till Johanna, kålsvart ute, men med ficklampa i handen så gick det kanon bra. Haft en gör mysig kväll hemma hos Johanna, vin och prat. :)


Nej, nu är det dags att sova, mina ögon är så trötta. Imorgon har vi au pair möte klockan 10, jobbar även 10-17 imorgon, men får ju börja tidigare eftersom det tar nästan 30 min att köra dit vi ska ha "mötet". På kvällen hoppas jag på att hinna med att träffa Steph och Bec i Sasolito för middag innan de sedan ska åka vidare. 


xoxo Sofia

Presentation


Hej!
Jag är en 21 årig tjej som lever livet, dagarna spenderas med arbete, träning, vänner och pojkvän.
Enjoy!

Sök i bloggen

Osby, Skåne, Sverige

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards