Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av Karlsson - 9 oktober 2011 22:00

Helgen är över, men vi ska inte vara ledsna för det. Nästa helg är snart här. :)


Helgen här har varit bra. Igår lördag jobbade jag på morgonen. Gjorde frukost till barnen och till mig själv, toast med scramble eggs till barnen och ägg och smoothie till mig var det tänkt, men när G såg min smoothie(nektarin, persika, frysta jordgubbar, hallon, blåbär och is.) ville hon smaka såklart och det var klart hon fick det. Hon älskade den och det gjorde även J. Smoothie är ett bra sätt att få i barnen massor med vitaminer, tips till andra au pairer där ute. Man kan självklart ha massor med andra saker i, man kan lura i barnen massor:P Mohahhaa..

Jag, Cecilia och Johanne tog sedan en promenad till San Rafael, var inne i en Halloween affär och promenerade vidare ner i downtown för lunch. Kvällen spenderade jag och Cecilia i min säng med Sushi, vin, film och B&J. Mina älskade pojkvänner.  ;) 


Idag söndag har vi varit på en nästan tre timmars lång hike. Mycket uppåt och mycket fint. Åh, vad jag älskar detta området. Jag tycker bättre om uphill än downhill, downhill är bara jobbigt och läskigt. 

Ikväll har jag ätit en mycket god middag och efterrätt med familj, idag är det nämligen Canadian Thanksgiving. 


Vad är vi då tacksamma över? Jag är tacksam för att jag har två så bra familjer och alla mina vänner och jag har möjlighet att göra denna resan som au pair. 

Nej, nu är det dags att få lite sömn, tänkte att jag skulle upp och springa imorgon bitti innan jag ska ha Ak. Förhoppningsvis blir det okej väder så vi kan gå till parken med Cecilia och hennes pojkar. :)


Hoppas ni där ute också haft en bra helg. :)


xoxo Sofia

Presentation


Hej!
Jag är en 21 årig tjej som lever livet, dagarna spenderas med arbete, träning, vänner och pojkvän.
Enjoy!

Sök i bloggen

Osby, Skåne, Sverige

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards