Alla inlägg under januari 2011

Av Karlsson - 18 januari 2011 01:16

För bara några minuter sedan så ringde Elin och berättade att hon hade varit och hälsat på familjen. Så nervös jag blev jag blev när hon sa det.

Hon tyckte att familjen verkade mycket bra. Mamman verkade toppen bra sa hon, barnen verkade också snälla och pappan också. Huset var fint men mycket stort. "Mitt" rum var stort, stor säng, eget badrum, skrivbord osv. Området var fint och hon tyckte verkligen att det var en familj för mig. Familjen vill att au pairen ska vara en i familjen, äta middag med dem, titta på tv med dem osv, men mamman hade även sagt att hon förstod om au pairen behövde lite tid för sig själv ibland. Jag tycker det låter helt underbart, precis en sådan familj jag vill ha, kunna göra saker tillsammans även när jag inte jobbar. 


Så nu väntar jag bara på att jag ska få ett mejl av mamman, Elin sa att hon skulle skicka ett till mig idag. Men de skulle ut och vandra idag så kan ju hända att hon skickar senare ikväll, det är ju trots allt tre timmars skillnad. 


Jag vill så gärna ha familjen, men de senaste dagarna har jag verkligen ställt in mig på att det inte skulle bli dem. Men ikväll eller imorgon kommer jag antagligen att få veta och det ska bli så skönt. 


Nu blir det en kvällspromenad, känner att jag behöver rensa huvudet.


/Sofia

Av Karlsson - 16 januari 2011 19:21

Idag har jag varit i staterna i 5 månader, jag har snart varit här halva tiden. Som jag och Nathalie sa igår, vi börjar nästan bli stressade över allt vi vill hinna med innan vi åker hem igen. 


Jag har några ställen jag skulle vilja besöka innan jag åker hem igen. Jag kan ju inte veta om jag kommer till USA igen och då är det bra att passa på att göra så mycket som möjligt när jag väl är här. Jag tror dock inte att jag kommer att hinna med allt, det är ju tyvärr inte bara tiden som styr utan även något som heter pengar, de växer tyvärr inte på träd här heller. Så jag får väl prioritera, men ingen resa kan planeras först jag vet var jag hamnar. 


<3 Miami (en dröm sedan många år)

<3 Los Angeles, Hollywood (finns väl ingen som inte vill åka dit?)

<3 Hawaii (behöver jag äns kommentera det?)

<3 Seattle (Hälsa på Andrea och Lizette)

<3 San Fransico (har jag tur så får jag ju komma dit om 4 veckor)

<3 Gran canyon (Har sett så fina bilder från detta stället)

<3 Las Vegas (inte ett måste, men hade varit häftigt att se)


Om jag kanske skulle ta tag i dagen och klä mig för en långpromenad, det är så fint väder ute, soligt och fint, dock inte så varmt, 2 grader. Ikväll blir det en lugn kväll, hoppas jag kan somna tidigare ikväll än igår.

(skickade precis ett mejl till mamman i SF med lite frågor, hoppas på svar snart)


/Sofia

Av Karlsson - 16 januari 2011 08:38
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Karlsson - 15 januari 2011 23:45

Jag har ju glömt att gratta mitt körkort som faktiskt fyllde två år i torsdags, Grattis till det! Haha


Igår hade jag en speciell skype-date.

  

Love and miss you guys so much!


Idag har varit en bra dag. Fast den började dock lite surt, jag tvättade alla mina kläder igår, sista maskinen var svart och den innehöll alla leggings, mina träningsbyxor och mina mysbyxor så det betyder alla mina lång byxor. Jag ställde klockan på 7.30am igår för att jag skulle hinna pw före jag skulle börja jobba men när jag vaknade imorse kom jag på att jag glömt lägga in kläderna i torktumlaren= inga torra långbyxor, Jippi, eller inte.. Dagen fortsatte dock bättre, jag och R hade en rolig stund tillsammans, byggde lego och lekte sedan med det, krig så klart, han var ett slags "krigs"flygplan och jag var en "krigs"lastbil, mina lysen kunde skjuta, så härligt med livlig fantasi. BA och flickorna var i kyrkan eftersom S hade någon grej inför hennes communion, uncle Pat, aunt Lee och familjen West var också med i kyrkan och alla kom över till vårt hus för lunch, chickennuggets (gjorda på riktig kyckling). 


Jag körde sedan till speedlinen som tog mig till Philly, äntligen skulle jag träffa Natahlie igen. Vi hade en helt underbar eftermiddag/kväll. Vi åt otroligt god glass, middag och gjorde lite bra shopping. Men framför allt hade vi en toppen dag tillsammans vi fick båda prata av oss om allt möjligt. Barn, var ett stort samtalsämne, ett intressant ämne, de kan vara så olika på så många sätt, det ska verkligen bli intressant sedan när det är dags för en själv att börja tänka på det. 

       


  


Hej kära hemlängtan, du får gärna försvinna igen, jag tycker inte om dig. 

Jag tänker inte ge upp sökandet efter en ny värdfamilj, det gör mig lite crazy bara att inte veta var jag befinner mig om en månad. Jag vill så gärna till SF, men jag vågar inte hoppas för mycket. Men jag ska avsluta detta år som jag har påbörjat här i USA, jag åkte inte hit för att åka hem efter ett halvår, utan jag åkte hit för att ha ett toppen år. Dock trodde jag inte att det skulle bli så svårt att vara ifrån alla där hemma, att bo i Vbg var inte samma sak som att bo här, då kunde jag åka hem en helg om jag längtade hem, men nu lämnade jag hela tryggheten, men jag har tur som har en sådan underbar familj och sådana underbara vänner som alltid finns där. Ni får allt skit från mig, men jag hoppas att jag ger er lite glädje också ;) Jag älskar er så mycket! 


/Sofia


P.s sry att jag flög iväg lite i mina tankar, men det bara kom, lite skönt att få skriva av sig lite. Men det är så många olika tankar i huvudet just nu. D.s


Av Karlsson - 15 januari 2011 05:17

Dagen har varit lugn och skön men jag har ändå hunnit med en del.

Jag har städat rummet, gått igenom mina lådor, gått igenom min resväska(tagit ur mina jeans, en klänning, kofta och en t-shirt), tog en långpromenad och stannade till på posten på vägen, skype-date med mampa och Malin & farmor, en vända till familjen Corcoran för att lämna en påse med kläder och åkte sedan en vända till BB för att köpa ett USB minne. 

Ligger nu nerbäddad i sängen och har precis överfört alla mina Usa bilder till det nya USB-minnet. Jag tänkte jag skulle sett filmen som M och G lämnade här men den ville inte fungera, man kan visst inte spela svenska filmer här. Jag hittade istället en konstig film på tvn. Jag förstår inte ens varför jag ser färdigt på den, men svårt att sluta när man väl börjat se en film. "Perfect Teacher"


Nej, nu är det dags att sussa, ska jobba några timmar på förmiddagen imorgon. Sedan ska jag möta upp Nathalie i Philly :)

Sov gott och dröm sött!


/Sofia


Av Karlsson - 14 januari 2011 15:08

Varför gör kiwin att mjölken skär sig när jag har den i gröten? Det ser så mindre gott ut.

Ja idag blev det åter havregrynsgröt till frukost, idag piffade jag till gröten med en kiwi. Mycket mumsigt. Jag ska försöka att komma igång med bra frukost nu, det är så lätt att bara äta flingor på morgonen annars när jag jobbar, men att koka gröt tar ju inte så lång tid egentligen och gröt är så mycket nyttigare än flingorna. 


Idag ska jag vara lite effektivare än vad jag var igår, men dock hade jag en anledning igår men idag ska den inte få hindra mig, en pilla och så är jag fit för fajt! Rummet ska bli städat, jag tänkte jag skulle gå igenom Rs byrå, min packning(ja jag har packat redan), ta en långpromenad, gå till posten och kanske åka till ett mall om tiden räcker till(behöver ett nytt usb-minne och ett par jeans).


Det blev varken PW eller BB igårkväll, tog en lång varm dusch istället och pratade med Elin och avslutade kvällen med Lotta på Bråkmakargatan och Berts dagbok.


Nej, nu är det dags att sätta igång! 


/Sofia

Av Karlsson - 14 januari 2011 01:32

En andra PW eller köra till BB och köpa ett USB-minne? Jag behöver verkligen ett nytt usb-minne men en promenad lockar också.

Men tror att det får bli en tur till BB, kan ju alltid ta en kvällspromenad innan jag ska lägga mig som jag gjorde igår, inte konstigt att jag somnade så gott igår.


/Sofia

Av Karlsson - 14 januari 2011 00:44

Har precis avslutat mitt första samtal med pappan i familjen som jag är matchad med. Jag tycker nog att det gick rätt bra. När jag pratade med honom kunde jag se min pappa lite och det ska ni tolka som positivt, för jag älskar min pappa jätte mycket och tycker att han gjort/gör ett bra jobb som pappa, även om jag har blivit arg på han någon gång och han på mig, men det blir väl alla. Jag vet ju dock inte vad han tycker riktigt, men jag tycker att de har bra värderingar om hur man uppfostrar barn osv. 


Där var några saker till som jag skulle frågat men som jag glömde, blev så nervös när han ringde.(finns ju ingen pappa i detta hushållet, så inte haft någon diskussion med en värdpappa förut)


Det är dock bestämt att Elin, en mycket snäll vän till mig som inte bor så långt ifrån familjen ska åka dit och hälsa på dem en dag så får hon träffa dem och se hur de är och hur de bor så hon kan ge mig lite information. Familjen får även chans till att fråga henne lite frågor om mig, jag hoppas jag varit snäll ;)


Pappan avslutade samtalet med att säga att han såg framemot att träffa mig. Betyder det att de vill att jag ska komma?


Nej, nu ska jag gå och ringa mampa, lovade att ringa när jag pratat med han.


/Sofia 

Presentation


Hej!
Jag är en 21 årig tjej som lever livet, dagarna spenderas med arbete, träning, vänner och pojkvän.
Enjoy!

Sök i bloggen

Osby, Skåne, Sverige

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards