Alla inlägg den 10 januari 2011

Av Karlsson - 10 januari 2011 04:28

Elin du är bara för underbar! Tusen tusen tack!


Nu precis innan jag skulle stänga datorn så gick jag in lite snabbt på Elins blogg för att läsa och då får jag se detta. 


http://aupairelin.blogg.se/2011/january/styrkekramar-till-min-van.html#comment


Tack fina Elin <3








Av Karlsson - 10 januari 2011 02:46

I fredags fick jag min första match i rematchen. Min Program Director(PD) ringde och sa att hon skulle matcha mig med familjen. Det var en familj utanför Balitimore, vilket ligger 1½timme från där jag bor nu. Familjen innehöll mamma, pappa och 4 barn, 2 flickor och två pojkar. Familjen är en mycket aktiv familj, barnen går på många olika aktiviteter. Jag sa till min PD att jag inte var intresserad eftersom jag känner att jag vill komma ifrån detta området och jag hade även tidigare berättat för henne att jag helst inte vill ta hand om mer än 3 kids. 3 Kids känns lite lagom, jag skulle även kunna tänka mig färre. Även om jag sa som jag kände för henne så tyckte hon ändå att jag skulle matchas med dem och prata med dem. Så jag har i helgen gått och väntat på att de skulle ringa.


Idag när jag och Emma satt på en restaurang och väntade på vår mat så ringde min telefon. Då var det mamman i familjen som ringde. Hon visste om att jag ville åka till västkusten men vi pratade lite ändå, men avslutade samtalet med att önska varandra lycka till med att hitta en bra familj/au pair.


Om jag ska vara ärlig så kändes det jobbigt att behöva tacka nej till henne över telefon idag. Hon lät väldigt trevlig och det jag läst om dem verkade bra men detta förblir ändå mitt beslut och det känns nog rätt bra. Jag väntar nu på att få en ny match. Ena stunden har jag bara lust att packa väskan och åka hem men nästa stund påminner jag mig själv om varför jag åkte hit. Jag åkte ju inte hit för att åka hem efter ett halvår utan jag åkte hit för att vara här ett helt år.


Jag saknar er där hemma super mycket, men som min älskade familj och mina vänner påminner mig om hela tiden så finns ni ju där om jag kommer hem nu eller om jag kommer hem när mitt år slutar i Augusti. 


Det finns en speciell tjej som ger mig extra mycket pepp just nu, en tjej som vet precis hur det är att vara i rematch, som får mig att kämpa lite extra. Det hade varit helt underbart om jag fick komma till henne i SF, men om inte så hoppas jag verkligen på att jag kan komma och hälsa på henne där och hon är mer än välkommen att hälsa på mig! 


   Ida, Elin och jag på CF i Boston! Hoppas hoppas på att jag får komma till dig Elin.


/Sofia

Presentation


Hej!
Jag är en 21 årig tjej som lever livet, dagarna spenderas med arbete, träning, vänner och pojkvän.
Enjoy!

Sök i bloggen

Osby, Skåne, Sverige

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards