Alla inlägg under juli 2011

Av Karlsson - 11 juli 2011 06:43

     myspys grillning hemma hos Vilde. (Emma, Cecilia, Sara, Ellie, Vilde och jag)


 

Jag och Ellie i köket

 

Sötaste Emma


 

Även Tasha fick vara med (Emmas hund)



    Myspys på en filt vid civic center



         Vilken awsome day. Swe/Nor we rock this place!


xoxo Sofia


(P.s bilderna har jag snott från Sara D.s)

 
Av Karlsson - 9 juli 2011 22:42

Det är så härligt med helg spciellt när man har humöret och energin på topp. Jag bara sprutar av energi just nu. Musiken ljuder ur min lilla rosa och jag vill bara dansa rundor. 


Kom precis tillbaks efter en helt underbar löprunda runt phoenix lake. Hade så mycket energi så kändes som jag bara flög fram, förstår ni hur skönt det kändes eller? 


Jobbade imorse, inte så jobbigt kan jag inte påstå, gjorde frukost till kidsen, diskade undan och sedan satt jag och bredvid poolen när G och hennes kompis badade i 1½ timme. De tyckte nog att jag var lite tråkig att jag inte badade men kände inte alls för det idag, men jag kan ju säga att det slutade med att mina shorts var dyblöta när vi lämnade poolen. G är så himla söt och kommer med så söta kommentarer. Jag hade inte bytt om till bikini helt utan hade bara överdelen och hade trosor och shorts nertill, så när G frågar om jag inte kan bada så säger jag att jag inte har bikini på mig och då svarar hon att jag kan bada i trosor, "We promise not to laugh at you". 


Tidigare i veckan, G hade köpt en ny barbie förra helgen, så hon kom glatt och visade mig den och den var väldigt fin, och då säger hon att jag och barbien är lika, förutom mina prickar på kinden. (Jag tar det som en komplimang ändå, även jag om är otroligt trött på mina "prickar".) 


Nej, nu är det dags att hoppa i duschen innan Sara och Cecilia kommer hit. Vi ska ut på lite äventyr idag, blir nog en trip upp till Point reyers. I will let you know later. :)


xoxo Sofia

Av Karlsson - 9 juli 2011 19:09

Veckan har rullat på snabbt.

I måndags jobbade jag bara morgon och förmiddag fick sedan ledigt eftersom det var 4th of july, USAs nationaldag. Vi gjorde inte så mkt när jag jobbade men när jag slutat åkte jag till vilde en runda innan vi åkte hem till mig för lite pool mys, Cecilia joinade också. På kvällen grillade vi hemma hos vilde då även Emma, Sara, Elli och Serina medverkade. Vi hade midsommar känslor och det var så mysigt. Senare var det dags för att titta på fyrverkeri, så liggandes på en filt skådade vi raketerna, underlig känsla, som nyår fast det var varmt.


I tisdags, hmm vad gjorde jag då? Kommer inte ihåg faktiskt. Jobbade iaf, morgon och kväll.


I onsdags jobbade jag morgon och åkte sedan med vilde och drew till en park där han lekte och vi låg på en filt. :) livet är bra ibland. Jag tog sedan en hike innan det var dags att jobba kväll igen. Jag och kidsen spelade basket och fotboll tills det car sängdags. När det var läggdags läste jag för g och sedan för j, myspys. Vilde var hos mig och vi såg en film när alla barnen var i säng, hall pass.


Torsdag, beachday som ni har läst om i det förra inlägget.


Igår, fredag. Jobbade mellan 8-1pm. Gjorde frukost, lekte, handlade mat, plockade upp Z och två kompisar från baseball, lekte mer, lagade lunch och avslutade med rittävling med j och g. Jag tog sedan cyckeln för att cyckla dit vi var förra fredagen på hike. Jag cycklade och cycklade, riktigt branta backar men efter ett tag så gav jag upp kändes som jag var fel på det kom inte ihåg att vi körde i sådana backar förra gången, Dick åkte vi bil dir då och det car k som körde. Så jag bestämde mig för att cyckla en runda ist och på vägen hem stannade jag vid trappan och sprang där lite. Efter en välbehövlig dusch satte jag och k oss vid hennes dator för att boka min hem biljett, det är med blandade känslor som jag åker hem. Men det är skönt att ha biljetten bokad nu iaf nu är det bara en tid på ambassaden som ska bokas också, alla papper här i us är klara nuu också, ringde in till cc här i USA igår och allt är klart. Nu kan jag njuta fullt ut av sommaren inget som ligger mig i ryggen. På kvällen körde jag och Cecilia hem till Sara för film och mys. Sara testade sushi för första gången, men det gick inte hem hos henne så jag får väl ha sushin för mig själv. Vi såg Red riding Hood, en film jag velat se ett tag, den var bra, 3 av 5 <3 får den av mig. 


Xoxo Sofia

Av Karlsson - 8 juli 2011 01:37

Idag tog jag G, J och hans playdate till stranden, Stinson Beach. Vi hade trevligt sällskap av både Vilde och Drew och Sara och hennes barn. Vi hade en mycket härlig dag. Tiden går så snabbt när man åker iväg så, vädret såg inte så lovande ut i början men det blev snabbt fint väder och det var lagom varmt, lite sådär farligt lagom så man lätt bränner sig. Barnen badade lite och även jag och Sara, var ju tvungna att hålla koll på pojkarna, de vill gärna utmana vågorna lite. Men det är härligt att stå i vattnet och se hur roande vågorna är för alla åldrar verkligen.

Efter lunchen byggde jag lite sandslott med flickorna. Timmarna bara flög iväg, men innan vi styrde bilarna hem igen så tog vi en lite glass paus. 


Det var så himla skönt att komma iväg från huset idag, nyttigt för oss alla. Det är lite jobbigt här hemma i trädgården nu när de bygger lite överallt, barnen kan inte riktigt springa runt som de brukar när det inte är någon här. Vi har en otroligt fin och stor trädgård det är bara så synd att vi inte kan använda den fullt ut just nu. Men i höst ska byggandet vara klart och det ska bli så skönt.  


När vi kom hem stod det en polisbil utanför med blå/röd ljusena på, den var dock tom och innehållet fick vi se när vi kom innanför gaten. Larmet hade gått av igen. Samma dörr som förut, bakdörren, den som barnen springer in och ut ur när de ska till lekplatsen och studsmattan. Polisen och jag gick igenom huset och inget fattades så det var väl vinden som öppnat dörren igen. Det är dock lite läskigt när man ser att polisen är där när man kommer hem. Men herr polis är trevlig som tur är. 


Ikväll blir det bio med Vilde, så börjar bli dags att ta en liten dusch kanske. Imorgon är det redan fredag, det är otroligt vad veckorna rusar förbi. Om 8 veckor är jag hemma, hemma i Sverige. :)


xoxo Sofia

Av Karlsson - 6 juli 2011 06:54

Ja jag har ju en liten nyhet som jag måste berätta. Jag har ju bestämt mig för att förlänga mitt år här borta. Jag ska vara kvar i samma familj som jag är nu i ytterligare 6 månader. 


Hur kommer nu detta sig då?

Jo jag tänkte ju faktiskt på det innan jag kom hit, då jag tänkt om det är en bra familj så vill jag vara ett helt år med dem. Men jag bestämde mig ändå för att jag skulle åka hem och börja plugga och träffa alla där hemma som jag saknar så himla mycket. Men för någon vecka sedan var jag på middag med Nina(och hennes andra tyska vänner) och Emma på CF. Då kom förlängningen upp igen, hon har velat hela tiden att jag ska förlänga för hon gör ju det. Så då började det snurra i mitt huvud igen. Ska jag, ska jag inte. Fördelar nackdelar med båda sakerna, åka hem vs stanna. Stanna vann denna kampen och det känns rätt samtidigt som det är lite jobbigt ibland. Men jag känner jag lever verkligen ett drömliv här borta. Det är inte lätt alla dagar, men ett jobb är inte mer än ett jobb och barn är barn. Jag pratade med K och frågade om hon fortfarande ville att jag skulle stanna och jag har nog inte sett hennes ögon glänsa så mycket som de gjorde då, hela hon sken upp och det var så roligt att se och bara det gjorde det mycket lättare att bestämma  mig för att stanna. 


Jag har ju dock bokat både Hawaii och Miami men det var inga problem alls för henne utan jag kan åka till båda ställena även om jag egentligen inte har min resmånad då. Jag hade sedan ett annat krav och det var att jag måste få åka hem några veckor för att klara att stanna här längre och det var inga problem med det heller, så jag kommer hem i tre veckor i september. Vi har inte bokat min biljett än, men vi måste göra det snart och jag kommer åka hem runt den 30 aug och sedan åka tillbaka runt den 20 sep. Under de tre veckorna ska jag försöka träffa så många som möjligt och så mycket som möjligt. Jag måste åka en sväng till Stockholm för att skaffa nytt visum. Så ni som vill träffa mig håll er på hemmaplan så ni inte missar mig ;)


Jag får nog göra upp ett schema på vilka dagar jag ska träffa olika människor, jag vill ju träffa så himla många. Det är tur att jag har tre veckor, de kommer dock gå fort misstänker jag. Men när jag sedan kommer tillbaka hit så har jag mindre än 5 månader kvar att jobba i staterna. Månaderna kommer gå fort, okt halloween, november thanks giving, december jul och sedan är det bara 1½ månad kvar.


Idag är det 6 veckor tills jag åker till Hawaii, det ska bli så roligt :) Om 11 dagar har jag varit i USA i 11 månader, det är ju inte klokt, vart tog året vägen? Tur att jag ska stanna längre, finns så mycket mer jag vill se, Las Vegas, Grand canyon, San diego osv. 


Sitter nu och tittar på Allsång på skansen samtidigt som jag skriver detta. Jag hoppas verkligen att Måns ska hålla i det nästa år också för då ska jag vara där!


Jag hoppas ni inte blir allt för ledsna över att jag inte kommer hem för gott i aug. Jag ska erkänna att det var inte lätt att berätta för mina kära där hemma att jag skulle stanna längre, det gjorde ont i hjärtat, ngr tog det hårdare än andra. Men jag hoppas ni kan glädja er lite med mig iaf. NI ska veta att ni är välkomna att hälsa på mig här, då kommer ni förstå varför jag tycker så bra om detta stället!


xoxo Sofia


Av Karlsson - 4 juli 2011 19:40

  Jag och en del av familjen Brunström/?. Det var en mycket bra lördag med dem. Så härligt att träffa AC(min lärare) och hennes familj. De är en super härlig familj och vi hade trevlig dag tillsammans. 


  Söndags eftermiddag/kväll spenderades hos söta Vilde. Härlig Vilde/sofia prat, grillning och mys.


   Grillmästare nr1. Måste erkänna att även jag var där, så får nog säga grillmästare nr2 till mig själv :)



  Resultatet blev mycket bra som ni ser.


  yummi!


  Detta kändes som svensk sommar. Sitta ute och äta en grillad korv med ketchupp och rostad lök. Jag är inget fan av korv men detta smakade bra. Dock skulle det varit pågens korvbröd tho, för de är det godaste. 


Igår gjorde jag lite shopping. Ja jag vet, men jag var verkligen tvungen att ha nya shorts eftersom de jag köpte för några månader har blivit på tok för stora. Det glädjer mig dock. Mina gamla shorts var i storlek 6 och de nya är i storlek 0. Är inte det galet. Jag började att prova 4, men de var förstora och när jag testade 2 så trodde jag inte mina ögon men det var bara att fortsätta ner en storlek till. Det känns så bra att jag börjar komma tillbaka till mitt rätta jag, dock är det mycket kvar men det kommer. :)


xoxo Sofia

Av Karlsson - 2 juli 2011 16:29

Igår förmiddag var jag, K, G, Z och en kompis till Z på en hike uppe i skogen, inte uppe vid phoenix lake där jag brukar gå utan detta var ett annat berg. Det tog oss nästan två timmar att först gå neråt en bit och sedan gå myyycket uppåt runt berget. Det var en härlig hike och jag ska gå den igen, men antingen själv eller så tvingar jag med Emma eller Vilde. K sa att den tar lite mindre än 1 timme för henne när hon springer, men jag klarar inte springa den tror jag men en härlig hike är alltid skönt.


  Utsikten på toppen. Mycket fint, tyvärr får inte kameran samma bild som ögonen.


  "IKEA" bron.


  "The person who put this three here wasnt so smart, it should be in the shaddow"


  Söta Gabby


  :)


     Måste ta och köpa mig en sådan otroligt snygg keps, eller vad säger du Emma? ;)


xoxo Sofia

Presentation


Hej!
Jag är en 21 årig tjej som lever livet, dagarna spenderas med arbete, träning, vänner och pojkvän.
Enjoy!

Sök i bloggen

Osby, Skåne, Sverige

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards