Alla inlägg den 14 juli 2011

Av Karlsson - 14 juli 2011 16:15

Att sova i samma rum som två barn resulterar i att man vaknar tidigt. Men jag har inte sovit många timmar inatt, vid midnatt vaknar jag att G står precis framför mig. Jag visste inte ens att hon Siv i detta rummet men tydligen. Hon hade ramlat ner på golvet så hon var lite ledsen så hon fick sova resten av natten i min säng. Jag har dock vaknat hundra gånger av att hon har rört på sig väldigt mkt. Vakna av att hennes fötter var uppe i mitt ansikte, hon använde mig som kudde osv. Så söt! Resten av familjen sover fortfarande så z hjälpte g att sätta på barnprogram och han spelar monopol på sin "candle". Jag börjar bli hungrig så jag hoppas de vaknar till liv snart. Dagen kommer nog rulla på bra. Jag ska jobba mellan 9-12. Sedan skulle familjen iväg och shoppa, jag var mer än välkommen att följa med men om jag följde med så behöver jag inte jobba för det. Det är en av sakerna som är så bra med familjen, jag får alltid följa med dem men jag behöver inte alltid jobba. Ā berättade om en trail som han trodde jag skulle gilla så ska nog ta en runda där med. :) ja livet leker! Xoxo Sofia

Av Karlsson - 14 juli 2011 06:33

Hej hopp där ute!


Just nu befinner jag mig i Tahoe med familjen. Jag, K och barnen körde upp i förmiddags, tog 4 timmar med en lunch paus. Inte så illa, jag sov kanske 20 min totalt, jag brukar annars ha svårt för att hålla mig vaken när jag åker bil, men så fin utsikt när man kör hit så mycket att titta på. Sista biten hade jag dock ont i magen, drack en mocha frappucino från starbucks, måste vara mjölken i den. Har inte druckit mjölk på länge, misstänker en mjölkallergi(laktosintolerans). Men jag ska hålla mig borta från mjölk från kossor och dricka almondmilk istället. Men nog om det. Vad har vi då sysslat med sedan vi kom hit, jo vi bäddade sängarna och gick sedan ner till poolerna, först jag och barnen och efter ett tag så joinade även K, badade inte men hon tog över passningen av barnen så jag gick upp och hämtade min bok och la mig i solen ett tag. Så skönt att få ligga ner och bara slappa lite med en bra bok. Jag har fått låna en bok av Emma som har en handling som utspelar sig i detta området där jag bor, SF, Tibaron, Tahoe osv. 


Ikväll har vi tagit det lugnt, åt middag på restaurangen som finns här på resorten. Mycket gott, jag åt en kalkonsandwish men utan bröd och sallad till det, så man kan ju kalla det kalkonsallad om man vill, gott var det iaf.


Jag ska ta lite bilder imorgon så ni får se hur fint här är. Det är så annorlunda från när jag var här förra gången, då var det ju jätte mycket snö men nu är det grönt och fint. När jag tittar ut genom förnstrena så ser jag golfbanan och den kan man även se när man ligger vid poolen. Det ser så lockande ut att spela, har inte sett några tjejer som spelat bara massa pojkar och män, några fina sådana också :P haha Men jag ska inte glömma bergstopparna för där finns det faktiskt lite snö. Men jag ska se om jag lyckas få det på bild. Bilder är dock inte lika bra som ögat själv, men ja, ni får tänka er att det är lite bättre än bilderna.


Nej, nu sover nog Z, han ligger i sängen bredvid min och resten av familjen bor i den andra delen av lägenheten. Dags för mig med att stänga mina blå snart, ska bara se färdigt Allsång på skanse. Dagens sanning, Allsång på skansen har aldrig haft en sådan snygg allsångsledare förut. ;)


Xoxo Sofia

Presentation


Hej!
Jag är en 21 årig tjej som lever livet, dagarna spenderas med arbete, träning, vänner och pojkvän.
Enjoy!

Sök i bloggen

Osby, Skåne, Sverige

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards