Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Karlsson - 11 juli 2011 07:01

Vilken helg det har varit alltså, helt underbar. :)


Dagen har varit toppen bra. Vaknade vid halv tio satte då igång "Free Willy 2" (Rädda Willy 2) och låg kvar i sängen och bara mös av att det var söndags morgon. Vid halv elva ringer Cecilia och frågar om vi ska göra något så en timme senare ringer hon igen och då står hon utanför min gate och är redo för en hike. Jag tog med henne på en hike först runt phoenix lake och sedan den rundan där jag ramlade. Det tog oss nästan två timmar att ta oss runt, en riktigt skön promenix, fint väder, trevligt sällskap och det kommer nog kännas i benen imorgon dock. Vi tog sedan varsin dusch och jag körde sedan och hämtade Cecilia och vi styrde bilen till Corte madera, town center för en sen lunch med Sara. Vi åt på ett speciellt ställe där du får designa din enga hamburgare eller sallad. Men får en lista och så får du kryssa i vad du vill ha, vilket kött, ost, grönsaker, sås, bröd osv. Jag gjorde en sallad med kyckling, blandade organiska salladsblad, tomat, advokado, grilled corn & blackbean salsa, strimlade morötter och tzatziki sås. Mycket god sallad!


Vi tog sedan en liten runda bland affärerna, det är ett mysigt ställe med lite småaffärer och många mysiga cafeer och restauranger. Vi gjorde lite shopping på Urban outfiters, jag köpte två linnen, Behöver faktiskt nya linnen, skulle kunna köpa mycket från den affäeren men det tilllåter inte min plånbok. Emma kom även och joinade oss och vi styrde bilen vidare till Tibaron, där vi köpte glass och la oss på en filt i solen vid havet, underbart skönt. Dagen avslutade vi på CF för middag. 


Toppen bra dag som ni kanske förstår. Vi kom även fram till att vi inte sett så många good looking guys på hela året som vi har sett idag. Dock kommer amerikanarna aldrig att slå svenska pojkar. ;)


Får nog dela med mig av ngt som jag tyckte var lite roligt. När vi satt och åt så går det en kille med en del tatueringar förbi och han blev ett samtalsämne, jag sa att jag är lite svag för killar med tatueringar och Sara blev så förvånad, hon trodde nämligen att jag var in to killar som hade bakåtslickat hår och uppklädd, även kallad brat, jobbar på kontor och klär sig i kostym osv. Men sry Sara där hade du allt fel, men ger jag verkligen det uttycket? vad är det som gör det? Visst gillar jag killar som klär sig snyggt, men bakåt slickat hår är nog inte riktigt min grej och jag föredrar nog mer en händig kille(snickare, brandman, polis osv, fast viktigast är förståss att killen trivs med sitt jobb) än en kontorsnisse. Dock har jag fått höra innan att de trodde att jag var en brat när de först såg mig, men efter att lärt känna mig så har den bilden ändrats. Så vad säger ni där ute? Trodde ni också det om mig? 


Xoxo Sofia

Av Karlsson - 11 juli 2011 06:43

     myspys grillning hemma hos Vilde. (Emma, Cecilia, Sara, Ellie, Vilde och jag)


 

Jag och Ellie i köket

 

Sötaste Emma


 

Även Tasha fick vara med (Emmas hund)



    Myspys på en filt vid civic center



         Vilken awsome day. Swe/Nor we rock this place!


xoxo Sofia


(P.s bilderna har jag snott från Sara D.s)

 

Presentation


Hej!
Jag är en 21 årig tjej som lever livet, dagarna spenderas med arbete, träning, vänner och pojkvän.
Enjoy!

Sök i bloggen

Osby, Skåne, Sverige

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards