Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

1 månad

Av Karlsson - 31 juli 2011 23:45

Lite dålig uppdatering det senaste, men lite fullt upp här borta.

Men ni ska få lite uppdatering vad som hänt de senaste dagarna.


Veckan har varit lite fram och tillbaka, inte den bästa veckan här precis. Men men, jag tar mig igenom det också, man lär sig något av allt. Men det är skönt att veckan är slut nu, nya tag till nästa vecka. Idag har det dock inte hänt något dåligt tror jag, eller förutom att de antagligen gjorde fel med min mocha idag, eftersom jag efter att ha druckit den hade mycket ont och kände mig konstig i magen, så fick nog ingen soyamjölk, Jasmine sa att hon hörde att de pratade något om att de gjorde fel, men varför säger man då inte det till personen direkt, tänk om jag varit super känslig. Men igår så tappade jag min telefon i backen och displayn sprack, den fungerar fortfarande men det är ju väldigt störigt. Jag har inte sagt något till K och A än, har inte träffat de så mycket denna helgen och när jag träffade dem igår så var de stressade, men får ta tag i det imorgon, hoppas de inte dödar mig, men som någon sa, det kan ju hända alla. Men känner ju inte riktigt för att betala för att laga för en telefon just nu, men det är tur att jag tjänat lite extra nu då ju...


Min helg har innehållit ganska mycket får jag nog erkänna. I fredags fick jag sluta redan lite efter lunch, skulle gått för en hike men hamnade i sängen var så himla trött och det slutade med att jag sov i nästan tre timmar. Förstår inte hur jag kan vara så trött, men jobbade en hel del förra veckan. Jag promenerade sedan upp till Jasmine, träffade den nya au pairen och åt middag med familjen S. Vi åkte sedan och hämtade Cecilia för bio, Friends with benefits. Mycket bra film, men ingen jag skulle se med barnen om jag säger så. Lite mycket sex kanske.


I lördags jobbade jag lite extra, vi åkte till parken på förmiddagen och lekte. Eftermiddagen spenderade vi runt deras hus, lek och bus, fick lite småbarnsmys, så myspys, saknar mina små barn hemma i Sverige. På kvällen blev det först mys hos Jasmine och sedan hos Vilde innan det bar av till SF för en natt ute. Vi hade en trevlig natt, men vi lämnade tidigare när våra magar kurrade :P haha 


Hade sleepover hos Jasmine och idag vaknade vi av hennes klocka kvart i tolv, ja ni läste rätt, 11.45am Jag var helt chockad när jag vaknade, jag som tyckte att jag sov länge förra helgen när jag sov till 10am. Vi tog en promenix ner till San Anselmo där vi mötte upp Vilde och Cecilia, skulle brunchat men vi hittade inget intressant så vi tog en tur till Corte madera där vi gick på Apple och sedan åt vi sen lunch på CF. När jag och J kom tillbaka badade vi med hennes familj och de bjöd med mig på bio, the smurfs.


Nu kallar verkligen mina ögon efter sömn. Jag hoppas att ni där ute också haft en bra helg! Idag är det en månad tills jag kommer hem och hälsar på. 


xoxo Sofia

 
 
Ingen bild

Farmor o Farfar

2 augusti 2011 08:11

Ja så är det, alla dagar är inte lika kul. Men det är kanske tur, för då hade man inte upptäckt de roliga dagarna. En telefon i backen är inte heller så farligt, det hade varit värre om Du hade ramlat i backen. Vår helg har varit ok, passat barnen fredag till lördag, på lördagskvällen hade vi grannarna på lite god mat o dryck. Söndagen spelade jag en lysande golf och sänkte mig lite. Måndagkväll spelande vi bridge i Skanör och resultetet si så där, hamnade lite över mitten i resultatlistan. Idag kommer Din Mamma, Pappa o Daniel, skall bli jättemysigt, för vi längtar efter dem, har inte träffat Mampa på hela sommaren. Mamma o jag skall spela golf och killarna skall fiska och leka med en uppblåsbar badring som man kan sitta i och bli dragen efter båten i hög fart. Vi har som tur är jättefint väder, så dessa aktiviteter passar jättebra. Sedan blir det grillning på kvällen. Vi önskar att Du hade varit med oss, men vi tar igen det när Du kommer hem.Nu skall jag gå ner och göra en smulpaj med färska bär, paj med havregryn och som Du brukar tilllaga. Hoppas Du nu får en god vecka och var rädd om Dig, vi älskar o tänker på Dig. Bamsekramar från oss båda.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karlsson - 15 augusti 2012 23:49


Klockan tickar som vanligt på alldeles för snabbt på kvällen. Dags för en dusch och sedan är det dags för bingen! Morsning korsning!         ...

Av Karlsson - 10 augusti 2012 10:04

God förmiddag fina läsare,   Gårkvällens ridtur var super mys även fast vi blev dygnsura. Det är sådan härlig känsla att trava och tölta, min tölt var ren också så det kändes extra bra. Vilken tur jag har som har en sådana fin vän, få följa med u...

Av Karlsson - 9 augusti 2012 15:07

Ja idag har jag kört de första flyttlassen.. fick lite hjälp av min kära bror. Nu återstår bara sängen och skrivbordet, men eftersom vi antagligen inte ska ha någon av dem i lägenheten så får de vänta till efter semestern så kan vi köra dem direkt ti...

Av Karlsson - 27 juli 2012 08:37

Igår blev det en otroligt härlig dag på stranden med K. När jag kom hem efter nattens jobb packade vi bara ihop oss och körde iväg. Det blev Nyehuse, en bit söder om Åhus. en mysig strand dock lite för kallt i vattnet.. det var visst varmare på västk...

Av Karlsson - 23 juli 2012 09:47

Åh, det är så mysigt och skönt att äntligen sitta ute och äta frukost. Det börjar dock komma fler och fler moln nu men när jag steg upp så var det molnfritt och det är så mkt lättare att gå upp till det än regn. :)   Jag har haft en fantastisk fa...

Presentation


Hej!
Jag är en 21 årig tjej som lever livet, dagarna spenderas med arbete, träning, vänner och pojkvän.
Enjoy!

Sök i bloggen

Osby, Skåne, Sverige

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards