Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

Eftnamn som börjar på ett a med en ring över?

Av Karlsson - 25 juli 2011 07:05

Ja ojoj vilken fartfylld helg det har varit, det kändes ändå inte som den bara har flugit iväg, utan det har helt enkelt varit en kanon bra helg. Just nu sitter jag hemma hos några vänner till familjen, har hjälpt dem I eftmiddag och nu i kväll. Alla barnen sover och aven jag ar redo for sangen men nu ar det bar a en hakvtimme kvar typ. Ska bli skont att komma hem till sangen sedan. Använder familjens iPad nar jag skriver detta, forster into riktigt varför jag inte kopte en sådan här ist for min mini dater, men men lite sent att tanka pa nu dock.


Helgens innehall da, I fredags var jag ledig pa dagen sa jag korde och fixade lite smasaker, lite saker som jag ska ha med hem osv. Jag hade tankt att ga upp i tid och kora ett till ett stort mall, men eftersom jag inte vaknade forst 10 sa fick jag halla mig lite narmare hemma. Jag jobbade sedan pa kvallen, 6 barn, 5 pojkar och 1 flicka, stackars lill a G, into alltid roligt att vara minst och ensam tjej, Eller det var hon ju inte, hon hade ju mig ;) Vilde kom och joinade oss en stund innan jag slutade, nar jag sluta tog vi en promenix upp till Jasmine dar vi spenderade resten av kvallen.


I lordags vaknade jag dock lite tidigare men tog en lugn morgon I sangen skickade till Cecilia om hon ville följa med pa hike, men det kunde hon först inte eftersom hon skull göra ett kubb med sin vardpappa. Dock ringde hon mig lite senate och sa att det var flyttat till senare sa jag hoppade snabbt I kläderma och hamtade henne for en hike. Vi tested en ny hike, valdigt platt men den var bra for vi hade mycket att prata om. Pa vagen tillbaka sa motte vi en kille med två hundar och vi halsade pa honor som vi gjort med alla andra vi mott, dock vande han sig om och fragade vart var accent var ifran och sa borjade var konversation. Han var en duktig hockeyspelare som var hemma under sommaren spelar annars I frankrike for nagot lag norr om Paris. Han hade tidigare spelat I Boston, och da kom jag direct att tanka pa en gammal klasskamrat fran grundskolan som spelat dar nagonstans ocksa, sa jag namer det och han fragar efter namnet ich jag tankte ju att Han aldrig skulle veta vem det var sa jag sa Jack och da fragar han om han är goaly och det ar Han ju och sa fragar Han om Hans efternamn borjar med en konstig bokstav ett A med en ring over och det gor det ju, da har de gatt pa samma skola, varlden ar liten ibland. (Nej nu borjar jag trottna pa att jag inte har alla bokstaver och att den andrar orden, sa skriver mer imorgon.Jag hoppas ni dar ute har haft en bra helg.)

Fortsättning, Cecilia gav sitt nummer till honom och idag hörde han tydligen av sig och ville att vi skulle ses, så vi får väl se vad som händer. Alltid roligt att träffa lite nytt folk. När jag kom tillbaka efter vår hike var det dags för en snabb dusch innan jag var tvungen att köra vidare, Ninas födelsedag och den firade hon med BBQ/poolkalas. 7 eller åtta andra tyskar och jag. Det var trevligt, tyskar är dock tyskar, vissa är lite otrevliga ibland tycker jag, iaf när de pratar tyska med varandra och jag sitter bredvid. Jag förstår lite men inte när de pratar så snabbt som de gör. Nog om dem, Nina är en härlig tjej iaf och hon försöker så gott hon kan att få dem att prata eng. 

På vägen hem från Nina plockade jag upp både Vilde och Cecilia och vi körde hem till mig så jag kunde byta om och sedan åka vidare till Jasmine. Där hade vi lite försnack, även Emma och två andra flickor joinade oss. Vi splittades sedan när vi körde in till SF för vår första utekväll i staterna. Det var en mycket trevlig kväll. Massor med dans och skratt. Jasmine har nu fått lära sig ett svenskt ord, Ful och det användes flitigt. ;) haha Vi träffade en hel del människor bla några britter. Fotbollspelare som var i staterna under sommaren för att coacha barn/ungdomar under fotbollsläger. Vi tyckte att de var nästan nannys som oss men det gillade de inte riktigt :P Kan inte förstå det. 


Söndagen får ni höra om en annan dag. Nu är det dags för mig att sova.

Dagen har sprungit iväg. Jag har mest varit med Gabby men vi har haft playdate hela dagen i stort sett först med Nina och hennes yngsta och sedan med Jasmine. Så det har verkligen varit en bra dag, både barn och au pair fick ha playdates :) Ikväll blev det en promenix med Vilde och en tur till Safeway med Emma. Nu sitter jag i sängen och har precis sett veckans avsnitt av Teen wolf och Switched at birth. Men nu är det dags för lite sömn. Imorgon ska jag ta de två yngsta först till biblan och sedan ska vi till parken med lite andra nannys, ser ut som det kommer bli ännu en bra dag :)


Xoxo Sofia

 
 
emma

emma

25 juli 2011 08:04

Du som är full eller är de iphonen som har lite problem med stavningen? ;)

http://takbox.blogg.se

 
Ingen bild

Farmor o Farfar

27 juli 2011 21:28

Har precis tittat på Allsång på Skansen, eftersom jag missade det igår, det är bra med svtplay, man kan ju titta när man vill. Man blir glad av att titta på det programmet och så sjunger man med på en liten trudelutt. Förstår att det är full rulle hos Dig och Du verkr gilla läget. Här har sommaren kommit tillbaka med lite sol och värme, men vi behöver lite till om vi skall vara riktigt nöjda. Hoppas det kommer, för sommaren är inte slut ännu. Nu är det inte många veckor kvar till du skall åka hem, det pirrar i magen när man tänker på det. Du får nog förbereda Dig på att allt är inte precis så som det var, när Du reste. Mycket har hänt här hemma också, jag menar inget speciellt, men mycker rör på sig. Vi njuter av varje dag som går, med olika aktiviteter, bad, fiske golf. Du får ha det gott vårt lilla hjärta. Puss o kram från oss båda.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karlsson - 15 augusti 2012 23:49


Klockan tickar som vanligt på alldeles för snabbt på kvällen. Dags för en dusch och sedan är det dags för bingen! Morsning korsning!         ...

Av Karlsson - 10 augusti 2012 10:04

God förmiddag fina läsare,   Gårkvällens ridtur var super mys även fast vi blev dygnsura. Det är sådan härlig känsla att trava och tölta, min tölt var ren också så det kändes extra bra. Vilken tur jag har som har en sådana fin vän, få följa med u...

Av Karlsson - 9 augusti 2012 15:07

Ja idag har jag kört de första flyttlassen.. fick lite hjälp av min kära bror. Nu återstår bara sängen och skrivbordet, men eftersom vi antagligen inte ska ha någon av dem i lägenheten så får de vänta till efter semestern så kan vi köra dem direkt ti...

Av Karlsson - 27 juli 2012 08:37

Igår blev det en otroligt härlig dag på stranden med K. När jag kom hem efter nattens jobb packade vi bara ihop oss och körde iväg. Det blev Nyehuse, en bit söder om Åhus. en mysig strand dock lite för kallt i vattnet.. det var visst varmare på västk...

Av Karlsson - 23 juli 2012 09:47

Åh, det är så mysigt och skönt att äntligen sitta ute och äta frukost. Det börjar dock komma fler och fler moln nu men när jag steg upp så var det molnfritt och det är så mkt lättare att gå upp till det än regn. :)   Jag har haft en fantastisk fa...

Presentation


Hej!
Jag är en 21 årig tjej som lever livet, dagarna spenderas med arbete, träning, vänner och pojkvän.
Enjoy!

Sök i bloggen

Osby, Skåne, Sverige

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards