Alla inlägg under april 2011

Av Karlsson - 20 april 2011 18:24

Hade en toppen bra morgon med barnen. Vi hann med en hel del måste jag erkänna. Jag och G läste lite innan det var dags för lunchlådorna, hon hjälpte mig med hennes och sedan gjorde jag Js. Vi åt frukost och sedan begav vi oss upp till ovanvåningen för påklädning och tandborstning. Men när jag kom upp så såg jag alla kläder och så himla stökiga rum så bad J att ta hand om sina kläder som låg utanför hans rum och jag hjälpte G på hennes rum, hon är dock inte klar. Men när jag kommer tillbaka till J så har han städat hela sitt rum, det var en glad överraskning, han frågade mig så snällt om jag kunde dammsuga hans rum idag så det ska jag försöka fixa. :)


Det sämsta jag kan göra när jag kommer hem från lämnat barnen på skolan är att sätta mig i sängen, för det är så jobbigt att gå ur den sedan, men ändå gör jag det allt för ofta. Men är så himla trött idag, men nu har jag fått gumpen ur sängen iaf, står i skrivande stund, ska byta om för en cyckel tur till trappan. Orkar inte sätta mig i bilen för att köra till gymmet :P


xoxo Sofia

Av Karlsson - 20 april 2011 06:23

Idag har jag och G haft playdate med Vilde och Emma och deras pojkar. Vi var ute och lekte i vår lekpark i 1½ timme. Super härligt väder. Mycket lek, piratskepp bla. :D


Ikväll var det åter dags för Boxningen. Skönt att komma igång igen. Blev ingen löpning i trappan idag, Vilde hade ont i benen så jag vilade också, på det igen på torsdag då även Emma x2 ska med :D


Jag vet inte vad det är med boxningen men får alltid ont i magen under och efter. Precis som jag ätit något konstigt. Eller så är det bara så att jag äter för tätt inpå och sedan hoppar vi och skuttar mycket. Det känns liksom inte som håll utan på ett helt annat sätt.


Dags för duschen och sedan några sidor i boken innan de blå ska stängas.


xoxo Sofia 

Av Karlsson - 19 april 2011 19:05


Power walk med Vilde i lördags :)


       Elin och jag firade 8 månader i USA tillsammans med Vilde.


Super duper skönt att bubbla, det var lagom varmt, trevligt sällskap och chillmusik. :)  

   Äggletning på Au pair mötet. Vi lade ut 500 små ägg på ängen som barnen sedan fick springa runt och plocka


   Efter mötet åkte vi till Tibaron. Super härligt i solen vid vattnet. 


xoxo Sofia

Av Karlsson - 19 april 2011 17:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Karlsson - 18 april 2011 22:57

Har idag fortsatt kampen med att slå eller åtminstone klara lika mycket som K i trappan. Idag tog jag med mig Vilde. Vi cycklade dit, bra uppvärmning, cirka 5km dit sedan tog vi oss upp 6 1/2 gång. Det är 140 trappsteg enkel väg. Målet är att klara minst 10 gånger upp och ner utan att bli allt för skakig i benen. Ni ska veta att det känns i benen. Men så himla bra träning, cycklingen är också himla skön speciellt nu när jag inte kan springa. Kommer dock bli konstigt och komma hem och buckla på en tantcyckel när jag cycklat på en mountainbike i snart ett år.Jag glömde nog att säga att i lördags hade jag varit i USA i 8 månader. Mycket har hunnits med och mer ska hinnas med innan jag är färdig här. Miami nästa vecka sedan LA när familjen kommer och så hoppas jag på Las Vegas och grandcanyon i sommar och tillslut Hawaii när året är slut. :)Det går bra nu, livet leker! Xoxo Sofia

Av Karlsson - 18 april 2011 02:37

Hejsan svejsan!


Jag har haft en toppen bra helg verkligen. Livet är på topp här i CA. I fredags gjorde jag en storstädning av rummet. Dammsög, dammtorkade, städade inne i badrummet och jag avslutade med att pynta mina väggar. Nu är det så mycket mer hemtrevligt. 

Igår lördag vaknade jag ganska tidigt, men bestämde mig för att ta lite kort på rummet så jag kunde visa er.(fått förfrågan på det förut) Jag cyklade sedan hem till Vilde, vi promenerade sedan från där, vi gick till en trappa där hon sprungit med sin personliga tränare, hon bad mig att testa och jag tänkte att det inte kunde vara så svårt så jag antog utmaningen, när jag nästan var uppe kunde jag knappt röra benen, fy fabian säger jag bara. När jag nu precis pratade med K om det så sa hon att hon brukar springa upp och ner ungefär 10ggr där. Så nu vet jag verkligen vad jag ska göra.. Jag ska också klara det innan jag åker hem. Goood luck till mig!

På eftermiddagen kom Elin hit, vi hade bbq med familjen och lite senare kom även Vilde hit för bad och mys.


Idag hade vi au pair möte i förmiddags, vi gömde 500 små plastägg som värdbarnen sedan fick leta upp. Min familj var inte med, vilket jag tyckte var lite synd, men det var roligt att se alla andra barn iaf :D Jag och Elin åt sedan svenska pannkakor till lunch innan vi åkte vidare till Tibaron med Emma, Filippa och May(eller vad hon hette, en au pair från Argentina). Tibaron är verkligen super mysigt, känns lite som utomlands.


Nu sitter jag och funderar på om jag ska klä mig för att gå till trappan och påbörja min träning. Det är väl lika bra. Hoppas ni där hemma och var ni än befinner er har haft en toppen helg!


xoxo Sofia


P.s har sådan träningsvärk i vaderna, antar att det är trappan. D.s

Av Karlsson - 16 april 2011 08:21

 

   

 

Det finns så många fler underbara minnen och bilder. Flickor ni är BÄST! 

Nu är det inte så lång tid tills jag kommer hem. Våren och sommaren kommer gå fort. Det är så himla tråkigt att jag missar din student Moa och er inflyttningsfest Ida, men vi tar igen allt sådant när jag kommer hem. 

Love you guys so much!



xoxo Sofia 

Av Karlsson - 13 april 2011 21:45

I

Idag skulle Al och Z äta ute efter Zs träning, så jag bjöd över Emma på middag. Jag tillagade det som visas ovan, fläskfilegryta med "brown rice" och ångade morötter och broccoli. Mamma kan du tänka dig att jag tillagade och åt broccoli frivilligt. Jag tyckte dock att broccolin blev lite för mjuk men Emma tyckte de var bra :) Allt smakade mycket bra och det blev lite gryta och grönsaker över, perfekt som lunch imorgon.


Dagen har rullat på bra, dock varit väldigt seg i kroppen. Var en runda på gymmet 3.5miles på crosstrainern och sedan styrka, men blev inte så länge för blev helt konstig i kroppen igen, precis samma som jag kände igår, liksom varm i huvet på ngt konstigt sätt, illamående och lite yr. Fattar inte vad det kan vara, för känner ju mig frisk annars. Får hoppas det bara var något tillfälligt.


Har precis sett sista avsnittet av 112 poliser, så himla tråkigt att det är slut! :( Vad ska jag nu se? 


Imorgon ska jag hålla tummarna super hårt för dig Emil, det kommer gå super bra på testerna! (tester inför ett sommarjobb som brandman för er som är nyfikna)


Dags för lite läsning innan jag ska sussa. Sov gott Amerika, God morgon Sverige!


xoxo Sofia


Presentation


Hej!
Jag är en 21 årig tjej som lever livet, dagarna spenderas med arbete, träning, vänner och pojkvän.
Enjoy!

Sök i bloggen

Osby, Skåne, Sverige

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards