Alla inlägg den 13 april 2011

Av Karlsson - 13 april 2011 21:45

I

Idag skulle Al och Z äta ute efter Zs träning, så jag bjöd över Emma på middag. Jag tillagade det som visas ovan, fläskfilegryta med "brown rice" och ångade morötter och broccoli. Mamma kan du tänka dig att jag tillagade och åt broccoli frivilligt. Jag tyckte dock att broccolin blev lite för mjuk men Emma tyckte de var bra :) Allt smakade mycket bra och det blev lite gryta och grönsaker över, perfekt som lunch imorgon.


Dagen har rullat på bra, dock varit väldigt seg i kroppen. Var en runda på gymmet 3.5miles på crosstrainern och sedan styrka, men blev inte så länge för blev helt konstig i kroppen igen, precis samma som jag kände igår, liksom varm i huvet på ngt konstigt sätt, illamående och lite yr. Fattar inte vad det kan vara, för känner ju mig frisk annars. Får hoppas det bara var något tillfälligt.


Har precis sett sista avsnittet av 112 poliser, så himla tråkigt att det är slut! :( Vad ska jag nu se? 


Imorgon ska jag hålla tummarna super hårt för dig Emil, det kommer gå super bra på testerna! (tester inför ett sommarjobb som brandman för er som är nyfikna)


Dags för lite läsning innan jag ska sussa. Sov gott Amerika, God morgon Sverige!


xoxo Sofia


Av Karlsson - 13 april 2011 19:23

Har precis gjort en helt underbart god smoothie av färsk mango och egen infrysta hallon och blåbär. Jag kände att jag behövde en liten vitamin kick innan det är dags för gymmet. :)


   Mums!!!


xoxo Sofia

Av Karlsson - 13 april 2011 03:37

     Alcatraz



   San Francisco


  Golde gate bridge


    



 


   

   

   

Det finns en tanke bakom bilden ;) Får se om den tanken blir till verklighet, isåfall så lovar jag att ni ska få se. 


Ja det blev en hel del härliga bilder i söndags. :)


Har ikväll pratat lite med Fran(min förra värdmammas systers man), har inte pratat med honom på länge och vi var ju så tajta i Mantua. Saknar honom och de andra mer än jag någonsin kunde tro. Saknar min vovve Maggie!! Han sa att de saknade mig och att Maggie saknar våra promenader. 


Jag har ett helt annat liv här, menar inte att jag hade ett dåligt liv där, men det var så annorlunda, det fanns inga au pairer i närheten, närmsta var 25min och nu har jag väl max 3min. Jag är glad att jag gav "transition" en chans. Jag älskar att spendera massor med tid med mina flickor här. 


Idag var jag Elin och Emma på target, jag och E köpte saker till Miami, solkräm, schampoo, balsam, strandväska osv, så nu är vi reda att åka! :D Ikväll efter att jag lagat en mycket god middag till mig, Z och Al så plockade Emma upp mig för lite tennis, vi ändrade dock oss eftersom det var lite kallt så vi sprang ist :)


xoxo Sofia

Av Karlsson - 13 april 2011 01:26


Igår när jag kom hem från bion så såg jag detta brevet ligga på min huvudkudde. 

Elin du är bara för underbar, du ska bara veta hur mycket jag tycker om dig!


xox Sofia

Presentation


Hej!
Jag är en 21 årig tjej som lever livet, dagarna spenderas med arbete, träning, vänner och pojkvän.
Enjoy!

Sök i bloggen

Osby, Skåne, Sverige

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards