Alla inlägg under juni 2011

Av Karlsson - 21 juni 2011 06:32

Ja idag har varit en varm dag kan man säga. Vi har dock hållt oss inne den mesta tiden, målat, pärlat och spelat spel, men ingen tv eller tvspel var tillåtet under hela dagen och det har varit skönt faktiskt. Jag och G avslutade dock min arbetsdag i poolen, det är så lätt att slå bort tid där 1½ timme kändes som 20min typ. Fast det är likadant med pärlplattorna där kan vi också slå bort många timmar. Jag kommer sakna att sitta och pärla och måla, fast jag får nog ta och hälsa på mina söta kusiner och alla andra mina favorit barn hemma mycket när jag kommer hem så jag får leka av mig :) 


Kvällen har jag spenderat en del i min säng, tittat på One tree hill men när det var för varmt i rummet bestämde jag mig för att ta en promenix när det svalnat av lite. Fick ett sms av Emma mitt i promenaden om en runda till Urban outfitters, jag var inte så sen på att hänga på så blev en runda dit. Tur jag lämnat plånboken hemma ;)


Nu sitter jag åter i sängen, det är sjukt varmt i mitt rum, måste säga till om det imorgon igen, snart ringer jag själv och skäller ut dem de verkar ju inte lyssna på K. haha. Har snart sett avsnitten av de nya serierna jag börjat titta på(inspelade såklart), Teen wolf och Switched at birth. 


Imorgon ska vi åka till stranden, det ska bli så mysigt! :) Dock hade vi inga strandleksaker sa K, jag blev lite besviken men hon sa att vi skulle stanna på vägen och köpa några, bygga lite sandslott osv. :)


xoxo Sofia

Av Karlsson - 20 juni 2011 07:23

Ja då var även denna helgen över. Helgerna bara springer iväg, fast jag får nog säga att veckorna har gått rätt snabbt de också den senaste tiden och jag hoppas på att veckorna fortsätter att gå fort. Imorgon om 8 veckor så gör jag min sista arbetsdag här i staterna. Det kommer vara en helt underbar dag samtidigt lite jobbig. Men jag kommer att åka hem med huvudet högt och huvudet fullt med mycket kunskap och många nya minnen och erfarenheter. Det låter nästan som jag ska lämna snart, men jag kan lova att den sista tiden kommer gå otroligt fort. Snart är jag hemma, hemma i lilla Osby. Nog tjatat om det :P


Vad har då helgen bjudit på? 

Jo jag tog tillslut tag i mig själv och klädde mig i bikini igår och la mig nere vid poolen, efter ett tag fick jag sällskap av K och barnen. Bus i poolen och lite solning. Jobbade på kvällen, inte speciellt ansträngande får jag väl erkänna, värmde middag till barnen, såg till så de var redo för sängen, jag plockade undan efter middagen medan de tittade på film och sedan var det läggdags. 


Denna sköna söndag har inte innehållt så myclet heller. Skulle tagit en cyckeltur till safeway men hittade inte låset så fick ta bilen istället. Emma kom sedan hit en sväng och vi låg nere vi poolen och svettades lite, eller jag var helt okej för jag höll mig i skuggan, så skönt. :) När Emma åkt hem kom G ner och höll mig sällskap, fast hon tjatade mest på mig att vi skulle bada, jag var inte jätte sugen men blev några turer ner i poolen iaf, får ju passa på på helgerna när där inte är några som jobbar där. Men jag försökte förklara att söndagar är min lazy day, men hon tyckte inte att det var så roligt och det förstår jag, hade nog inte jag heller tyckt om jag var 5 år. Men efter en hel del lek i poolen och lite spel i skuggan så kände jag mig färdig vid poolen så vi traskade upp till poolen. Måste bara säga att G är världens sötaste när hon smörjer in sig, hon tar allt för mycket så hela hon är vit och så säger hon, "I dont want to be burned". Även jag är flitig på att smörja mig, 30, låter mycker kanske men jag vill inte bränna mig och jag tror att jag får färg ändå.

Ikväll tog jag mig en liten kvällspromenad, mötte Emma och vi satt ner för middag och frozen yoghurt och tog även en liten sväng i San anselmo. 

Nu ligger jag hemma i min säng, det är jätte varmt på mitt rum fortfarande, svettas ihjäl snart, de måste fixa acn snart. Har sett några One tree hill avsnitt men nu slö tittar jag på Cars med jag skriver. Men nu är det dags för lite sömn tror jag. Dags för jobb imorgon.


Hoppas ni där ute haft en toppen helg!


xoxo Sofia


Av Karlsson - 18 juni 2011 18:36

Det känns nästan som att gårdagen inte existerade utan att den bara var en mardröm. Rolig var den i alla fall inte. Jag tror att jag var vaken totalt 2½timme mellan torsdag 11.30pm och idag 9am och de timmarna var förjävliga.  Hela kroppen värkte och jag vågade inte äta något men jag kände heller inte något sug efter mat. Jag försökte dock dricka vatten och åt en del is. Vaknade imorse vid 5 och hade en rejäl huvudvärk och ont i magen så tog en pilla och somnade sedan om och nu känns det som jag aldrig varit sjuk. 


Jag kan inte förstå hur det kunde gå över så snabbt, men K hade rätt vi skulle vara sjuka i 24 timmar och sedan skulle allt vara bra igen och hon hade helt rätt. Så nu är vi alla fyra friska igen. (Ja jag missade visst att även G var sjuk i förra inlägget.)


Det är helt underbart väder idag också så jag får väl ta på mig bikinin och ut och sola lite, behöver nog komma ut lite efter att ha legat inne hela dagen igår. Ikväll blir det nog jobb om K inte ändrat deras planer. Imorgon är jag ledig, kanske ska åka på något äventyr. :)


Ha det bra där ute! 


xoxo Sofia

Av Karlsson - 17 juni 2011 17:31

det luktar rostatbröd från köket. Hade det varit igår morse så hade jag älskat lukten men idag skulle jag kunna göra vad som helst för att slippa känna lukten av mat.

Jag skulle aldrig skrivit att jag var glad över att jag bara hade kli i halsen och öronen för nu är jäklar i det det andra här. "flu", vem fan kom på det? 


Så jäkla tråkigt, idag är det ju fredag och allt. 

När jag kom ner i köket och skulle meddela K om att jag var sjuk så var hon inte där utan hennes vännina och då visar det sig att K och Z också är sjuka. Jäkla sjuka som går runt, tar musten ur en också..


Dags att lägga mig ner på kudden igen som jag har placerat utanför badrummet. 


Hoppas ni där ute håller er friska.


xoxo Sofia

Av Karlsson - 17 juni 2011 08:28

Jag lever jag lovar, jag är bara så dålig på att uppdatera just nu. Jag skulle kunna skriva så mycket men det är inget intressant att läsa ändå.


Hur har då min vecka varit?

Jo veckan än så länge har varit bra men omtumlande. Jag har sprungit en del uppe runt phoenix lake och träffat Vilde en hel del och idag blev det bio med Emma, Hangover 2, många skratt rakt ut och mycket F¨ck, jag tror inte att de kunde få in fler f¨ck i filmen iaf. Jag har jobbat långa dagar(9-11timmar) men det har inte varit jobbigt alls, utan dagarna har ändå gått fort så det är skönt.


Idag var det min äldsta pojkes födelesdag. Vi hade en mycket god middag för honom och han fick en hel del fina presenter. Vi har gäster som bor i gästhuset, en familj som tidigare bodde här i Ross. 


Nu har alla tre barnen sommarlov. Så nästa vecka ska vi åka till stranden har K lovat, det ser jag verkligen framemot. Vi kan ju inte ligga nere vid vår pool på dagarna för där bygger de om poolhuset. Men jag hoppas på fint väder på söndag för då ska jag ligga där hela dagen. 


Usch vad det kliar i min hals och öron, jag tror jag blir galen, vet inte om det är ngn allergi eller om det är förkylning. Jag är glad att det bara är det så jag inte får ngn kräksjuka.


Sov gott US god morgon Sweden!


xoxo Sofia 

Av Karlsson - 13 juni 2011 19:45

Då var första sommarlovs arbetsdagen slut. Dagen har gått grymt fort faktiskt. Började 8 och jobbade till 5.30 men jag fick en timme ledigt mitt på dagen så jag kunde ut och springa :D Det är härligt med en förstående chef, undrar om man kan få den lyxen i framtiden också. När man är brandman får man iaf träna på arbetstid, jag kanske ska satsa på det i alla fall. 

Vad har vi då gjort idag, hmm, jag har städat barnens rum, tvättat massor med tvätt, vikt och lagt in i deras garedrober, ritat, pärlat, spelat spel och tillslut kunde vi äntligen bada i poolen. De håller på att bygga ut poolhuset så vi kan inte bada när de är där och jobbar vilket är synd för de är ju där hela dagarna typ. Jag och barnen badade sedan medan K och A tittade på, citerat från k "I love that I have a so good au pair that I only can sit here and do nothing". 


Helgen har varit bra, spenderat den med flickorna. Hade au pair möte igår också. Pool safety och bbq. Trevligt men skönt när vi fick åka hem igen. Spenderade sedan kvällen med Vilde, välbehövlig pratstund och en härlig promenad i en mycket brant uppförsbacke.


Mitt mellan barn är sjuk, "the flu" (spyr), lillan känner sig lite krasslig också så får väl se om hon blir sjuk också och K sa till mig att jag inte ska bli förvånad om jag också får det. Influensan går runt i hela Ross, så är inte så förvånad att den nått hit nu. Men jag hoppas på att jag kan hålla mig frisk, har käkat mycket c-vitamin det senaste så håller tummarna. 


För er som inte tittade in igår så firade jag i alla fall 300 dagar i Usa igår och 4 månader här i Cali. Tiden går så fort. Om 9 veckor åker jag till Hawaii! Galet.


Ja nu är allt bokat både till Hawaii och till Miami. Hawaii 16-22 aug och sedan kommer jag tillbaka hit två dagar(K ville att jag skulle komma tillbaka lite) innan det bär vidare till Miami på kvällen den 24 aug. Hemdatumet/hemflyget är det ända som inte är klart än, det är inte jag som bestämmer det utan det gör CC(Cultural Care). 


Min kära vän Ida befinner sig i samma land som mig, men ändå så långt borta(NY), vill ju träffa dig men vi får väl vänta tills jag kommer hem. 


Xoxo Sofia

Av Karlsson - 10 juni 2011 19:04

Det känns verkligen som att det är fredag och det är helt underbart. Hela jag känns sprallig. Massor med studenter och skolavslutningar. Åh, jag vill också! 

Idag har två av mina troll skolavslutning, de två yngsta, den äldre slutar nästa onsdag. 


Idag är en lugn och skön dag. Jobbade imorse, hade tre trötta barn som jag nästan fick dra ur sina sängar men nu är de alla i skolan. Jag ska snart bege mig ut på en runda i skogen, det är så skönt att springa i detta vädret. :) Sedan blir det en runda till Toys R us, köpa en födelsedags present till en pojke vars J ska på kalas hos idag. Även Z ska på kalas ikväll och G har uppvisning på balletten så det kommer vara tomt i huset. Så jag har gjort lite planer med Emma, Hangover 2. Hörde dock igår att den inte är lika bra som den första men vi får väl se :)


Igårkväll är en sådan kväll som förgyller livet som au pair. Var hemma hos Nina, en tysk au pair, hon  har barn som är vänner med mina barn. Vi badade hot tub och snackade massor. 


Dags för min löprunda!

Jag hoppas ni där ute får en awsome helg.

Grattis till alla er som tar studenten! Jag önskar så att jag kunde fira med er, men jag tänker på er massor!


xoxo Sofia

Av Karlsson - 9 juni 2011 17:55

Jag vet inte var jag ska börja mina kära läsare, det är så många blandade känslor inom mig just nu. Dont worry I will survive.


Jag sitter och lipar när jag ser på One tree hill, en av killarna i serien dör efter att ha blivit skjuten och det påminner mig om den tragiska olyckan hemma. För er som inte vet vad som hänt så omkom två pojkar i min ålder i en bilolycka natten mellan torsdag och fredag(vet inte exakt när, men spelar ingen roll). Det finns några små artiklar på nsk.se och även någon på aftonbladet tror jag.

Jag förstår inte vad det är som händer hemma, det är så många unga som går bort och går de inte bort så får de barn. Vad är det som händer?


Im a little bit homesick. Kan bero på att det var så otroligt skönt att träffa mamma, pappa och Daniel igen, jobbigt när de skulle åka igen. Men samtidigt börjar det bli jobbigt över att jag bara har lite mer än 10 veckor kvar i denna familjen. Sedan några veckors resande. Tiden går så fort. Att få höra att jag är saknad hemma gör det både jobbigare och lättare. Jag längtar efter att komma hem till alla underbaringar men samtidigt kommer jag att sakna alla vännerna här och att bo så nära en storstad.


xoxo Sofia


Presentation


Hej!
Jag är en 21 årig tjej som lever livet, dagarna spenderas med arbete, träning, vänner och pojkvän.
Enjoy!

Sök i bloggen

Osby, Skåne, Sverige

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards