Direktlänk till inlägg 25 november 2011

Happy late Thanksgiving

Av Karlsson - 25 november 2011 02:00

Igår var det Thanksgiving här i USA, vilket innebär att alla affärer i stort sett är stängda och man ska bara mysa med sin familj, collage studenterna kommer hem till sina familjer och man har en stor middag på kvällen, Kalkon, potatismos, gravy, stuffing, cranberrie jam och pumpkin, det är väl dem som är huvudsakerna sedan tror jag alla olika familjer har sina tillägg. 

Jag och Vilde bakade kanelbullar på dagen som vi sedan hade med oss till Cecilia där vi blev bjudna på middag av hennes familj. Det var en mycket god måltid, den var lite mindre än den jag fick testa på förra året, men det är roligt att få testat på två olika Thanksgivings, eller jag får ju inte glömma vår Canadensiska Thanksgiving som vi firade för några veckor sedan. 


Efter all mat som gjorde oss så mätta så vi knappt kunde röra oss så åkte Vilde och jag till Vacaville för lite galen natt shopping, Black Friday. Jag blev dock lite besviken på att det inte var så extremt mkt rea, trodde att det skulle vara ännu mer. Men vi fick köpt lite iaf. Jag köpte en shorta och ett skärp på Levis, nya vita converse och två koftor på Tommy. Jag är mycket nöjd, skulle säkert kunna handla mer men måste hejda mig lite, ska få med allt hem också. 


Nej, nu ska jag klä mig lite fort och promenera bort till Vilde,vi ska ta en liten sväng och sedan bubbla lite här innan det blir middag och kvällsmys. Imorgon blir det nog en trip in till stan. :)


Hoppas ni där hemma får en mysig helg och börjar julpynta lite, lite adventsljusstakar osv. Så mysigt, jag hoppas verkligen att man har sådant här också. Igår var det ju en månad till julafton och på söndag är det första advent. 


xoxo Sofia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karlsson - 15 augusti 2012 23:49


Klockan tickar som vanligt på alldeles för snabbt på kvällen. Dags för en dusch och sedan är det dags för bingen! Morsning korsning!         ...

Av Karlsson - 10 augusti 2012 10:04

God förmiddag fina läsare,   Gårkvällens ridtur var super mys även fast vi blev dygnsura. Det är sådan härlig känsla att trava och tölta, min tölt var ren också så det kändes extra bra. Vilken tur jag har som har en sådana fin vän, få följa med u...

Av Karlsson - 9 augusti 2012 15:07

Ja idag har jag kört de första flyttlassen.. fick lite hjälp av min kära bror. Nu återstår bara sängen och skrivbordet, men eftersom vi antagligen inte ska ha någon av dem i lägenheten så får de vänta till efter semestern så kan vi köra dem direkt ti...

Av Karlsson - 27 juli 2012 08:37

Igår blev det en otroligt härlig dag på stranden med K. När jag kom hem efter nattens jobb packade vi bara ihop oss och körde iväg. Det blev Nyehuse, en bit söder om Åhus. en mysig strand dock lite för kallt i vattnet.. det var visst varmare på västk...

Av Karlsson - 23 juli 2012 09:47

Åh, det är så mysigt och skönt att äntligen sitta ute och äta frukost. Det börjar dock komma fler och fler moln nu men när jag steg upp så var det molnfritt och det är så mkt lättare att gå upp till det än regn. :)   Jag har haft en fantastisk fa...

Presentation


Hej!
Jag är en 21 årig tjej som lever livet, dagarna spenderas med arbete, träning, vänner och pojkvän.
Enjoy!

Sök i bloggen

Osby, Skåne, Sverige

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards