Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

2 veckor

Av Karlsson - 23 januari 2012 00:15

Hej kära läsare!

Vilket väder vi har fått här, jag vet att jag skrivit att det är mysigt med regnet men inte när det stormar som det gör nu. Det håller ett himla väsen där ute.

Idag tog jag en skön sovmorgon, hade tänkt att jag skulle sprungit en runda men när jag vaknade och hörde stormen vände jag snabbt på mig och bestämde mig för att sova lite till ist. När jag väl vaknade blev det att hoppa snabbt ur sängen, sätta på kaffe, duscha lite snabbt och klä mig innan Frederik skulle hämta mig 45 min senare. Vi plockade upp Lina och körde en sväng till Petaluma för lite shopping i regnet. Det var en lyckad shopping dag för oss alla måste jag säga. Jag kunde ha köpt hur mycket som helst inne på Tommy men jag begränsade mig väl, känner att jag inte har så mkt plats att jag kan ta hem det. 

Men det blev två t-shirtar från Converse, en kofta och en pike från Tommy och en munkjacka från Nike. Ska bjuda på en bild imorgon. Mycket nöjd med mina köp, om jag räknar lite snabbt så tror jag att det gick på ca 60 dollar tillsammans vilket är ca 420 svenska kronor, inte illa eller vad säger ni? Jag förstår inte vad jag ska göra när jag kommer hem, allt kommer vara så himla dyrt, skära ner på shoppingen. Yes!

Dock finns det något jag vill köpa när jag kommer hem och det är ett par super fina boots, som jag letat efter här borta men inte riktigt hittat, men har tittat rundor lite hemma nu och har hittat två par som jag gillar. En lite dyrare variant och en i lite bättre pris.

http://www.nilsonshoes.com/Kvinna/Modeller/Boots?art=265379&c=SEK

http://dinsko.se/Shop-online/Dam/Kangor---Boots?art=264221

Vi får väl se, beror väl lite på om jag får något jobb eller inte. Men jag vill så gärna ha dem. 

Kvällen har jag spenderat med Frederik efter att vi lämnat av Lina som skulle på middag med hennes familj. Vi körde lite rundor innan vi bestämde oss för att handla middag på Woodlands market, först var tanken in and out, Woodlands cafe(som tyvärr var stängt), M&Gs(tar inte creditcard) så det slutade med att vi köpte Chili på Woodlands och tog med hem till honom. Super gott, jag som aldrig varit fan av chili con carne, men det var starkt och gott. Blivit nästan allätare på senaste tiden. Vi tittade även på 8 episodes av en tv serie som jag inte kommer ihåg vad den heter just nu, första säsongen. Till efterätt hade vi lakrits, Svensk/dansk, så underbart gott och pytte små biscuts som hans mormor gjort och skickat. 


Nu är snart filmen slur, The notebook och det är då dags för mig att sova. Jag som skulle sova tidigt idag, det är tur att jag inte börjar jobba först kl 12 imorgon, barnen är lediga från skolan imorgon. Men tänkte jag skulle hinna med en runda till gymmet innan jobbet, känns äntligen som min förkylning ska lämna mig ifred. Efter jobbet ska jag förhoppningsvis åka och köpa min efterlängtade kamera. Fick min check ikväll för veckans jobb och de resterande veckorna. K tyckte att det var bättre om jag köpte kameran nu så jag kunde testa den innan jag åker hem. Hon är ju bara för bra.


xoxo Sofia


Stanford  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karlsson - 15 augusti 2012 23:49


Klockan tickar som vanligt på alldeles för snabbt på kvällen. Dags för en dusch och sedan är det dags för bingen! Morsning korsning!         ...

Av Karlsson - 10 augusti 2012 10:04

God förmiddag fina läsare,   Gårkvällens ridtur var super mys även fast vi blev dygnsura. Det är sådan härlig känsla att trava och tölta, min tölt var ren också så det kändes extra bra. Vilken tur jag har som har en sådana fin vän, få följa med u...

Av Karlsson - 9 augusti 2012 15:07

Ja idag har jag kört de första flyttlassen.. fick lite hjälp av min kära bror. Nu återstår bara sängen och skrivbordet, men eftersom vi antagligen inte ska ha någon av dem i lägenheten så får de vänta till efter semestern så kan vi köra dem direkt ti...

Av Karlsson - 27 juli 2012 08:37

Igår blev det en otroligt härlig dag på stranden med K. När jag kom hem efter nattens jobb packade vi bara ihop oss och körde iväg. Det blev Nyehuse, en bit söder om Åhus. en mysig strand dock lite för kallt i vattnet.. det var visst varmare på västk...

Av Karlsson - 23 juli 2012 09:47

Åh, det är så mysigt och skönt att äntligen sitta ute och äta frukost. Det börjar dock komma fler och fler moln nu men när jag steg upp så var det molnfritt och det är så mkt lättare att gå upp till det än regn. :)   Jag har haft en fantastisk fa...

Presentation


Hej!
Jag är en 21 årig tjej som lever livet, dagarna spenderas med arbete, träning, vänner och pojkvän.
Enjoy!

Sök i bloggen

Osby, Skåne, Sverige

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards