Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Karlsson - 9 januari 2012 22:00

Finns tyvärr inga bilder från i fredags, men det var en trevlig kväll. Var först på middag med Ceclia, Johanne, Ellie, Jasmine och hennes vän, dock var det tråkigt att behöva säga hejdå till Cecilia. Men hon har det nog bra nu, hemma hos sin mamma, pappa och pojkvän. 

Det var sedan dags för utgång med mina tyska flickor. Vi började på Polk(en gata med en del barer inne i stan) men avslutade i Marinan. Härligt att gå ut med dem tjejerna som är ute varje helg och känner dörrvakterna så man kan gå in bakvägen, slippa att stå i en låååång kö. Jag såg en grupp av pojkar där inne som såg väldigt skandinaviska ut och jag var helt säker på att de var norrmän men jag hade fel, det visade sig att de var svenskar. En av dem pluggade på Stanford och de andra var och besökte honom.. Alltid stöter jag på svenskar, inget negativt med det, alltid roligt att höra anledningen till varför de är i staterna. 


 

I lördags tog jag sovmorgon och åkte sedan en runda till biblan för att lämna tillbaka en bok och låna om en bok och en sväng till Nina för att hämta platttången som jag glömt kvällen innan. Sedan var det dags för mig att jobba några timmar, jag gjorde inte allt för mycket med barnen, vi hängde mest och lekte lite och spelade spel, en skön lördags eftermiddag. Jag plockade sedan upp Lina för middag, Bio och bubbelbad hemma hos mig. En super lördagskväll rätt ut sagt. :)


I söndags hade jag tänkt att gå upp i tid, vaknade vid nio och tänkte perfect, men på ngt sätt lyckades jag somna om men fick sms vid tio så då vaknade jag lyckligtvis igen så då masade jag mig upp och klädde mig i träningskläder och begav mig för en löprunda runt sjön. Det gick bättre än förväntat så det kändes mycket bra. Det var sedan dags för månadens au pair möte, Lina hämtade upp mig och vi hade fått nya regler till mötet och en av dem var komma i tid, vi lyckades nästan, nästa var endast engelska och där klarade vi oss lite bättre. Den nya danska au pairen så vi(jag) bjöd med honom till stan efter mötet. Måste ju ta hand om våra nykomlingar. Han verkar mycket trevlig. :) Så vi fick en trevlig eftermiddag/kväll inne i stan, lite turistande och en flottig middag. 


 

Fredrik och Lina


 

Me on a Trolley


 

Union square


 

Lite fin bild, men inte tillräckligt. Tror att jag bestämt mig helt för att köpa mig en systemkamera innan jag åker hem. Men får bli helgen innan jag åker, så hinner jag spara ihop lite pengar. Jag ser det som en investering, det är roligt att ta bra bilder. :) Än så länge får jag leva på Lina.. ;) (bilderna ovan är dock tagna av mig)


Dagen har varit bra, jobbar sent hela veckan, slutar 8.30 som tidigast denna veckan. Vet inte riktigt vad det beror på. Men till helgen hoppas jag på en liten mini trip lite söder ut, kanske Stanford om jag får låna bilen. Hade varit häftigt att se det. 

Idag är det exakt fyra veckor tills jag åker. G började nästan gråta idag och även jag, vill inte lämna min lilla flicka..... "Sofia I dont want you to leave, why do you have to?"


xoxo Sofia

Av Karlsson - 9 januari 2012 17:46

nya möjligheter.. 


Det har varit en helt underbar helg, från start till slut. Jag börjar även denna veckan bra genom att se lite mamma mia, en god kopp kaffe, lite frukost(cornflakes, jordgubbar och mjölk) och snart får jag skynda mig för ska möta Lina för en skön morgon promenad. 


Jag får kika in lite senare och skriva om helgens upptåg. 


xoxo Sofia

Presentation


Hej!
Jag är en 21 årig tjej som lever livet, dagarna spenderas med arbete, träning, vänner och pojkvän.
Enjoy!

Sök i bloggen

Osby, Skåne, Sverige

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards