Alla inlägg den 30 januari 2012

Av Karlsson - 30 januari 2012 18:19

Vilken toppen helg. 

Gårdagens cykeltur var mycket härlig. Vi cyklade en runda och stannade på Peets för en kaffe på vägen hem. Väl hemma hoppade jag i hot tuben med min bok. Kände att min kropp verkligen behövde det efter fredagens gympass som gjorde hela min kropp öm.(Det gör fortfarande ont, men Lina sa att hon brukar ha ont till tisdag, så jag visste vad jag hade att vänta mig). Fick sedan ta en snabbdusch innan jag skulle hämta upp Jasmine, Lina, Frederik och även den nya svenska killen som kom förra veckan, en liten skåning. Han skulle träffa några vänner i stan så han fick lite lift av oss, man får vara lite snäll ibland. Vi andra åkte till dagens första stopp som var twin peaks, bästa utsikten över San Francisco och jag måste hålla med om att det var en fantastisk utsikt. Nästa stop var Castro(en gata där de flesta gay människor bor och rör sig på, regnbågs flaggor överallt. Tydligen var det lite kännt för att några människor går helt nakna där och ja det fick vi också bevisat, två nakna män fick vi bevittna, inte den vackraste synen precis. Nästa stopp skulle varit hippie gatan men vi hittade inte riktigt dit och magarna kurrade rejält så vi bestämde oss för att styra bilen downtown ner till union square för lite mat, men på vägen körde vi förbi något som såg mysigt ut så vi letade upp en parkering, vilket inte är det lättaste, men vi hittade tillslut och promenerade runt, gick förbi en affär som hade nudie jeans i fönstret och vi kunde ju inte låta bli att gå in, det visade sig att de även sålde  cheepmonday jeans, lite roligt att se lite svenska märken här i staterna, fanns mycket fint där inne men jag höll mig bra och gick ut tomhänt. Vi promenerade vidare och hittade en liten lokal restaurang och åt en god lunch/middag. Vi promenerade runt i området, det fanns många små söta affärer, vi gick in i en traveling store, där de hade Fjällräven väskor i skyltfönstret, inne hade de massor med praktiska saker inför resor. Jag hittade en adapter som jag letat efter, så jag kan ladda både datorn och kameran hemma i sverige :D

Vi avslutade dagen med en runda på IKEA och fika innan det var dags för bio, Sharlock holms, helt okej film, ingen jag hade valt men idag var det mr F dag att välja film. 


Idag har jag haft sovmorgon, dock vaknade jag första gången vid tjugo över sju men somnade om och vaknade vid nio igen så det var skönt. Ingen huvudvärk idag, hade det hela dagen igår och i lördags, vet inte vad det beror på, för lite sömn för lite vätska kanske. Fick lite fler timmar inatt och ska dricka mer vatten idag.


Svar på några frågor jag fått. Vädret här borta är mycket bra, det kan bli upp till 15grader på dagen vilket är mycket skönt, på morgonen är det runt noll, men solen brukar vara framme och värma skönt. 

Jag var inne och tittade på hur mycket bagage jag får ha med mig, antagligen kommer jag inte att få ha en rullväska och en ryggsäck som carry on, så jag får hålla mig till rullväskan och min handväska och kameran bredvid. Rullväskan får väga max 8kilo och den stora får väga 23kilo(50lb). Jag tror att jag kommer att klara mig ganska bra på det. Annars har jag några glada vänner här borta :)


Nej. Nu ska jag ta och äta lite frukost tror jag så jag kan ta en tur på cykelturen om en timme. :) Ska jobba i eftermiddag, men har fått ett väldigt lugnt schema denna veckan. Tror K förstår att det är mkt kvar som jag ska göra innan jag är redo att åka hem. Jag och F har iaf bestämt att vi ska cykla till Tibaron på onsdag, tur att jag har sådana fina vänner som ställer upp på allt jag vill hinna med. Som jag kommer att sakna er.


xoxo Sofia

Presentation


Hej!
Jag är en 21 årig tjej som lever livet, dagarna spenderas med arbete, träning, vänner och pojkvän.
Enjoy!

Sök i bloggen

Osby, Skåne, Sverige

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards