Direktlänk till inlägg 14 januari 2012

Weird

Av Karlsson - 14 januari 2012 03:30

Ja det är nog ett bra ord att beskriva denna kvällen med.

Dagen har dock varit bra, ingen otur alls. Vaknade dock ganska tidigt imorse även fast jag hade sovmorgon, men kroppen hade väl fått den sömnen den ville ha antar jag. 

Jag lånade Ks kamera och skulle promenera och träffa Nina och TJ för en kaffe hos Jasmine. Dock mötte jag Johanna på vägen så det slutade med att jag fick skjuts av henne. Så blev inte så många bilder tagna men ngr, får visa dem senare. 

Jobbade sedan i eftermiddags, var på skolan när pojkarna slutade, den stora begav sig med sina vänner och jag stannade kvar med J och hans vän och de lekte på skolan i nästan en timme. Tog sedan med de hem, medan de lekte(spelade tv spel) bakade jag Biscotti, hade lovat K att göra det för någon vecka sedan, men inte tagit tag i det först idag, men det var inte så jobbigt och svårt, så snart ska jag testa och göra det igen men med någon annan smak, idag gjorde jag saffran och nästa gång vill jag testa kanel och choklad. Är inne i en bakperiod, jag är dock inte så sugen på att äta det själv, familjen verkar inte tacka nej så det blir ätet iaf. :) Dock sa till K till mig någon gång att jag gjorde henne tjock, men jag tvingar inte henne att äta ;) 


Ikväll var jag bjuden till ett house party hos en annans au pairs pojkvän eller ngt sådant. Jag bjöd med mig Johanna, Fredrik och Lina så vi körde dit och jag hade med mig en flaska vin, det slutade dock med att jag öppnade den de andra drack upp den och vi lämnade efter en kvart, vi var redo att lämna när vi klev innanför dörrarna.. Jag förstår mig inte på amerikanare riktigt, riktigt weirda människor, de gjorde något te med weed i eller något och något sådant ville vi inte blanda oss med så vi körde(jag) in till stan ist, vi plockade upp TJ så Fredrik fick lite manligt sällskap. Dock blev inte utgången riktigt som vi tänkt oss heller så det slutade med att vi gick till en Diner för lite tasty mat och så körde vi hem igen. Men jag hade mycket trevligt sällskap under kvällen och det är det som räknas.

Mycket ska man vara med om här borta... :) 


Något jag också tycker är weird är alla som dricker och kör. Vad hände med Dont drink and drive.. Folk förstår inte att de inte bara utsätter sig själva utan också alla andra människor på vägarna. 


Nej, nu är mina ögon för trötta, tror att jag ska sova med öronpluggar så jag inte vaknar av familjen imorgon. Är lite sugen på att åka till Bestbuy imorgon innan jag ska jobba och känna på lite kamerar, det är tydligen viktigast hur de ligger i handen. Efter jobbet är det tänkt att ligan ska gå på en hike och så får vi se vad kvällen innehåller, bio eller spelkväll här hemma kanske, lite air hockey, pool och wii dance hade inte varit fel. :)


Jag hoppas ni där ute har en bra helg.

Xoxo Sofia 


 
 
Ingen bild

Farmor o Farfar

14 januari 2012 15:25

Jodå, vi hat det jättebra. Sitter jus nu i badrock och är på väg till duschen. Farfar sover/tittar på skidor och tar igen sig, innan vi skall gå bort. Vi är bjudna på middag kl 17,00 med bridgespel därefter. Skall bli kul. Idag har vi 0 gradigt väder med en underbar sol som lyser. Bägge har vi tagit en skön promenad i solskenet. Ytterligare en vecka närmre din hemresa, det är snart dags. Ha själv nu en trevlig och var rädd om Dig. Är stolt och glad att Du tackar nej till alla konstigheter, men det är ju den tuffa Sofia Karlsson, dom kommer i kontakt med. Jättebra jobbat. Många bamsekramar från oss gamle i Höllviken.

 
Ingen bild

sis

15 januari 2012 21:29

Det står att du har 24 dgr kvar i US så om jag öppnar min chokladkalender som fortfarande är oöppnad och äter en chokladbit per dag så är du hemma lagom tills chokladen är slut:) Lite tokigt att du snart är hemma igen. Puss på dig, snartsnart får du riktiga pussar o kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karlsson - 15 augusti 2012 23:49


Klockan tickar som vanligt på alldeles för snabbt på kvällen. Dags för en dusch och sedan är det dags för bingen! Morsning korsning!         ...

Av Karlsson - 10 augusti 2012 10:04

God förmiddag fina läsare,   Gårkvällens ridtur var super mys även fast vi blev dygnsura. Det är sådan härlig känsla att trava och tölta, min tölt var ren också så det kändes extra bra. Vilken tur jag har som har en sådana fin vän, få följa med u...

Av Karlsson - 9 augusti 2012 15:07

Ja idag har jag kört de första flyttlassen.. fick lite hjälp av min kära bror. Nu återstår bara sängen och skrivbordet, men eftersom vi antagligen inte ska ha någon av dem i lägenheten så får de vänta till efter semestern så kan vi köra dem direkt ti...

Av Karlsson - 27 juli 2012 08:37

Igår blev det en otroligt härlig dag på stranden med K. När jag kom hem efter nattens jobb packade vi bara ihop oss och körde iväg. Det blev Nyehuse, en bit söder om Åhus. en mysig strand dock lite för kallt i vattnet.. det var visst varmare på västk...

Av Karlsson - 23 juli 2012 09:47

Åh, det är så mysigt och skönt att äntligen sitta ute och äta frukost. Det börjar dock komma fler och fler moln nu men när jag steg upp så var det molnfritt och det är så mkt lättare att gå upp till det än regn. :)   Jag har haft en fantastisk fa...

Presentation


Hej!
Jag är en 21 årig tjej som lever livet, dagarna spenderas med arbete, träning, vänner och pojkvän.
Enjoy!

Sök i bloggen

Osby, Skåne, Sverige

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards