Alla inlägg den 8 december 2011

Av Karlsson - 8 december 2011 15:51

God morgon USA och god eftermiddag Sverige. Jag sitter här i min favorit stol i favorit rummet, köket. Kaffet är lite väl starkt idag, men skam för den som klagar när det finns färdigbryggt kaffe när man kommer ner för trappan, med lite mjölk så slinker det lätt ner. :) Ingen grandma än, men misstänker att hon ligger vaken i sitt lilla hus. Det är tyst och lugnt i huset, enbart katternas bus och vattenspridarna där ute som ger ljud ifrån sig. Det är redan torsdag kväll, vart tog mån, tis och ons vägen? Idag är det invining av de nya inköpen, värmetröja av färgen svart och märke Nike, en tunnare variant fleece tröja av färgen rosa/ svart av märke okänt. Det var nära det blev en regn/ vindjacka igår aswell, men hejdade mig, blir ett samtal min kära mor om den, 21 år och ringer fortfarande min kära mor om råd vid jackköp. Nej, nu kommer nog trollen snart ner så det är dags för mig att lyfta på gumpen och göra "snackbagsen". Vad hände med att bara ta med en frukt? Aldrig har vi i Sverige haft med oss mer än frukt till skolan få vi fått lunch i skolan. Men men, nu ska jag inte glömma att vi är i USA! Så det blir väl lite frukt, cinnamonbread, crackers och yoghurt. Ha en mycket bra dag/ kväll nära och kära! Xoxo Sofia

Av Karlsson - 8 december 2011 07:16

Jag tror att de flesta där ute har sett klippet på youtube, Jonah Mowry blev/blir mobbad för att han är gay.

Varför lägger folk så mycket uppmärksamhet på vilken läggning man har, hur man ser ut osv osv. Vi alla är ju olika och det är väl tur det. Det hade ju varit allt för tråkigt om alla hade varit lika dana här i världen.

Tänk om alla varit som mig, fy vad tråkigt!! haha

Nej men, jag tror vi alla får tänka efter en extra gång nu. Man är ju inte en bättre/sämre människa för att man gillar motsatta könet, samma kön, är vit, gul, rosa eller svart, tjock, smal, kort, lång osv osv.

Eller vad säger ni där ute? 

Men hur kan man göra för att stoppa all mobbing där ute? Det är svårt för en människa att göra allt men om alla kan hjälpas åt så kan mycket hända..

Så ta dig en funderare....


Fast ibland är det jäkligt synd att killar tycker om killar, för det brukar oftast vara de snygga, välklädda och smarta killarna... Precis dem som vi kvinnor vill ha!!!  Så är det här i staterna iaf, så fort man ser en kille som ser bra ut och klär sig bra så står det en annan snygg kille runt hörnet och väntar på honom... 


Xoxo Sofia

Presentation


Hej!
Jag är en 21 årig tjej som lever livet, dagarna spenderas med arbete, träning, vänner och pojkvän.
Enjoy!

Sök i bloggen

Osby, Skåne, Sverige

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards