Alla inlägg den 4 december 2011

Av Karlsson - 4 december 2011 21:45

Förra året så kunde jag inte få tag på julmust någonstans så iår ska jag dricka extra mycket av det. :)


Så nu firar jag andra advent med pepparkakor, julmust och Copycat singers. 


Dagen och helgen har varit bra. Jobbade i fredags.

Igår(lördag), jobbade jag på morgonen/förmiddagen. Gjorde goda våfflor till frukost, även jag lyxade till det och åt våfflor till frukost, jag hade chocolate chip i barnens och blåbär i min, yummi! Jag tog sedan de två yngsta till The Material arts träningen. Det var roligt att se barn, ungdomar och vuxna träna tillsammans. Jag åkte sedan med Johanna, Vilde och Lina in till stan för att gå på Swea julmarknaden. Efter lite felgående så kom vi fram tillslut och när vi väl kom dit så var allt svenskt julgodis slut, så det var tråkigt, men vi köpte lussebullar iaf. Vi tog sedan en liten runda på stan. Super mysigt när det börjar bli lite mörkt och alla lampor syns.. Åhh, julkänslor, men lite konstigt när man kan gå utan jacka och inte frysa det minsta lilla. 

På kvällen var Vilde, Lina och jag och åt en god middag på PF Changs. Mycket god förrätt, middag och jag tog ett gott glas vin till maten, ibland får man lyxa till det lite. :) Vi svängde sedan inom Safeway för att köpa glass till bion, vi såg Moneyball. En verklighets baserad film, handlar om Oaklands baseball lag, Brad Pitt har huvudrollen. Den var bra, men den är nog bättre nästa gång man ser den. K hade ju sett den innan så hon väntade spänt på att få veta vad jag tyckte, eftersom den ändå är lite speciell.. 


Idag (söndag), var det dags för månadens au pair möte, det skulle varit i grannhuset, ja tydligen har jag en au pair som granne, roligt med bra info.. Men tydligen så var vmamman sjuk så vi var hemma hos lccn ist. Man skulle ha med sig desert eller förrätt, jag och Lina gjorde toast med en röra, den var en succe. :) Det var sedan dags för Lucia träning... Så bara att sätta sig i bilen och styra bilen söder ut till Tibaron, till en liten kyrka. Det var verkligen jätte mysigt. Ett gäng au pairer och barn. Min röst är inte den bästa, så ibland blir det lite mimning, men så mysigt det var. Längtar till fredag då det är framträdandet. :) Så i veckan får vi råplugga sångerna. 


Nu är det nog dags för lite sömn, imorgon väntar jobb igen. Har dock precis startat tredje avsnittet Copycat singers, någon annan där ute som också fastnat i det programmet. Favirit avsnittet än så länge är ju självklart Lasse Berghagen. 


xoxo Sofia

Presentation


Hej!
Jag är en 21 årig tjej som lever livet, dagarna spenderas med arbete, träning, vänner och pojkvän.
Enjoy!

Sök i bloggen

Osby, Skåne, Sverige

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards