Direktlänk till inlägg 24 november 2010

1månad och 100dagar

Av Karlsson - 24 november 2010 08:45

Ja idag är det en månad till julafton. Jag vet inte vad jag ska tycka om årets julafton. Det kommer bli så himla konstigt. Även om det bara är en månad dit så känns det ändå så länge. Jag har inte börjat med julklapparna heller. Dags att sätta igång snart kanske. Jag har himla tur som har äran att få ha min älskade syster och hennes fantastiska pojkvän här hos mig under julen. I hela elva dagar ska de vara hos mig. Det kommer bli elva underbara dagar. Jag kommer sakna alla där hemma så mycket. Men jag hoppas vi kan ha skype-date.


Idag har jag varit 100dagar i USA. Jag måste ju säga att jag hunnit med en hel del ändå under den tiden. För att göra en liten sammanfattning så har mina hundra dagar sett ut såhär.

<3 Au Pair skolan

<3 Jobbat

<3 Disney World

<3 Cape May

<3 Ocean City

<3 Atlantic city

<3 Philadelphia, south street

<3 IKEA (5 gånger tror jag)

<3 Golftävling

<3 Washington DC

<3 Shopping

<3 Halloween

<3 Weekendclass

<3 North Carolina

<3 Paintball

<3 Kört Mustang

<3 Träffat underbar flickor

<3 Konstaterat att jag inte skulle vilja bo hela mitt liv i USA

<3 Konstaterat att jag inte ska gifta mig med en Amerikanare

<3 Konstaterat att Svenska killar klär sig i regel så mycket bättre, Amerikanares kallingar är så fula! Björn Borg stilen, eller vad säger du farfar? ;)


Idag har jag haft sovmorgon. Så sov till 7.20am Vet inte om jag vaknade av barnen eller av mig själv. Men skönt att inte vakna av en klocka iaf. Har legat och myst i sängen fram tills nu och nu är det dags att klä på sig och köra till affären och köpa flex seeds även kallat linfrön. Hittade det igår :)

Idag är det halvdagar för barnen, så lillen kommer redan halv elva alltså om en timme!


/Sofia



 
 
Ingen bild

Marika

24 november 2010 15:46

Härligt! 100 dagar, du har hunnit me den del.

"Amerikanska killars kallingar.." hmm? haha tur du har koll ;)

Karlsson

24 november 2010 16:13

Ja jag har hunnit med en hel del. :)

Ja herre gud, det är ju som shorts och så sticker de upp ovanför byxorna. Men deras byxor är inte så vackra heller. Fem storlekar för stora ser det ut som. Jag föredrar tajta byxor eller iaf så de sitter snyggt!

 
Ingen bild

sis

24 november 2010 16:17

haha! håller med om att stora plöffsiga kallingar inte är det sexigaste;)

men gud, du har ju gjort hur mkt som hellst! ehh, vad har jag själv gjort denna höst mer än haft tentaångest?! ska bli så skönt att få åka på semester:D

nästa vecka börjar julkalendern o jag tkr den verkar vara ganska bra så du får titta på datorn. puss o kram

Karlsson

24 november 2010 16:21

Nej, det är det verkligen inte. haha!

Ska bli skönt och roligt att ni kommer!
Ja men då ska jag titta på det :)
Puss och kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karlsson - 15 augusti 2012 23:49


Klockan tickar som vanligt på alldeles för snabbt på kvällen. Dags för en dusch och sedan är det dags för bingen! Morsning korsning!         ...

Av Karlsson - 10 augusti 2012 10:04

God förmiddag fina läsare,   Gårkvällens ridtur var super mys även fast vi blev dygnsura. Det är sådan härlig känsla att trava och tölta, min tölt var ren också så det kändes extra bra. Vilken tur jag har som har en sådana fin vän, få följa med u...

Av Karlsson - 9 augusti 2012 15:07

Ja idag har jag kört de första flyttlassen.. fick lite hjälp av min kära bror. Nu återstår bara sängen och skrivbordet, men eftersom vi antagligen inte ska ha någon av dem i lägenheten så får de vänta till efter semestern så kan vi köra dem direkt ti...

Av Karlsson - 27 juli 2012 08:37

Igår blev det en otroligt härlig dag på stranden med K. När jag kom hem efter nattens jobb packade vi bara ihop oss och körde iväg. Det blev Nyehuse, en bit söder om Åhus. en mysig strand dock lite för kallt i vattnet.. det var visst varmare på västk...

Av Karlsson - 23 juli 2012 09:47

Åh, det är så mysigt och skönt att äntligen sitta ute och äta frukost. Det börjar dock komma fler och fler moln nu men när jag steg upp så var det molnfritt och det är så mkt lättare att gå upp till det än regn. :)   Jag har haft en fantastisk fa...

Presentation


Hej!
Jag är en 21 årig tjej som lever livet, dagarna spenderas med arbete, träning, vänner och pojkvän.
Enjoy!

Sök i bloggen

Osby, Skåne, Sverige

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards