Alla inlägg den 18 november 2010

Av Karlsson - 18 november 2010 22:15

Har precis tittat på programmet Ung & Bortskämd. Herregud säger jag bara. Skäms dem inte? Det är ju katastrof att föräldrarna bara kan låta det gå så långt. För det är föräldrarnas fel, tycker jag i alla fall. Jag är verkligen tacksam över att jag växt upp som jag har gjort. Ingen tycker väl om att städa precis men det är ju något som måste göras, jag kan hålla med om att det är äckligt att städa andras toaletter, har erfarenhet av det, städade på ett företag en sommar, jag var dock glad att jag städade på kontoret och inte ute i fabriken, men har man handskar på sig och sså det är ju bara att göra det lite snabbt och sedan glömmer man det, man behöver ju inte flippa ut som hon Olga Isabell gjorde.. 


Eftermiddagen har varit lugn. R var ute och kastade lite boll själv och spelade football med grannpojken, försöker få dem till att leka lite själva. Det är bra för barn att leka själva, få använda sin fantasi, det behöver barn för att de ska utvecklas bra. Mina barn är dock väldigt smarta och har högsta betyg i skolan, Ja ni hörde rätt BETYG, både S och M får betyg. Det är inte klokt kan jag tycka, men men. Jag är ju i Amerika som sagt. 


Ikväll gjorde vi inte så mycket. Vi tittade på något barnprogram. Jag måste ju säga att jag saknar svenska barnprogram och de som gick när jag var liten. Björnes magasin, anki och pytte, doktor kosmos osv osv. 


Nu blir det sova, så trött idag, hur kan jag vara det? Har ju inte gjort så mycket, dammsugat ovanvåningen(inte flickornas rum, fick inte ta där för dem), tvättat golvet i köket, tvättat kökshanddukarna, plockat undan på Rs rum. Kanske är det varma badet jag tog i förmiddags som tog på krafterna, tände ett doftljus i badrummet och lyssnade på svensk radio och läste i min svenska bok. Har varit så dålig på att läsa "over here".


Sov gott, eller snart godmorgon för mina kära föräldrar och några vänner hemma i Sverige. Älskar er!

Av Karlsson - 18 november 2010 22:15

Har precis tittat på programmet Ung & Bortskämd. Herregud säger jag bara. Skäms dem inte? Det är ju katastrof att föräldrarna bara kan låta det gå så långt. För det är föräldrarnas fel, tycker jag i alla fall. Jag är verkligen tacksam över att jag växt upp som jag har gjort. Ingen tycker väl om att städa precis men det är ju något som måste göras, jag kan hålla med om att det är äckligt att städa andras toaletter, har erfarenhet av det, städade på ett företag en sommar, jag var dock glad att jag städade på kontoret och inte ute i fabriken, men har man handskar på sig och sså det är ju bara att göra det lite snabbt och sedan glömmer man det, man behöver ju inte flippa ut som hon Olga Isabell gjorde.. 


Eftermiddagen har varit lugn. R var ute och kastade lite boll själv och spelade football med grannpojken, försöker få dem till att leka lite själva. Det är bra för barn att leka själva, få använda sin fantasi, det behöver barn för att de ska utvecklas bra. Mina barn är dock väldigt smarta och har högsta betyg i skolan, Ja ni hörde rätt BETYG, både S och M får betyg. Det är inte klokt kan jag tycka, men men. Jag är ju i Amerika som sagt. 


Ikväll gjorde vi inte så mycket. Vi tittade på något barnprogram. Jag måste ju säga att jag saknar svenska barnprogram och de som gick när jag var liten. Björnes magasin, anki och pytte, doktor kosmos osv osv. 


Nu blir det sova, så trött idag, hur kan jag vara det? Har ju inte gjort så mycket, dammsugat ovanvåningen(inte flickornas rum, fick inte ta där för dem), tvättat golvet i köket, tvättat kökshanddukarna, plockat undan på Rs rum. Kanske är det varma badet jag tog i förmiddags som tog på krafterna, tände ett doftljus i badrummet och lyssnade på svensk radio och läste i min svenska bok. Har varit så dålig på att läsa "over here".


Sov gott, eller snart godmorgon för mina kära föräldrar och några vänner hemma i Sverige. Älskar er!

Av Karlsson - 18 november 2010 11:15

Sitter nu och äter minimorötter och väntar på att lillkotten ska komma hem från skolan. Alla tre barnen åker skolbuss till skolan varje dag. De blir hämtade vid bussstoppet på morgonen, bussstoppet är två hus bort, utanför barnens mosters hus. Rs buss ska komma 7.53 men brukar komma runt 8.15 och flickornas buss ska komma 7.58 men brukar komma 8.10 Lillkotten blir dock avsläppt precis utanför huset när han kommer hem så jag placerar mig alltid i en soffa som står bra till ett fönster så jag ser när bussen kommer, bara till att resa sig och öppna dörren. Vanliga skoldagar ska han komma hem 11.30 men bussen kommer oftast 11.45 Flickorna hoppar av bussen vid bussstoppet vid 4pm. Denna veckan har barnen dock halvdagar i skolan så kommer hem vilken minut som helst(10.47) och flickorna kommer vid 1.30pm


På dagens schema finns inte så mycket än. Tror vi tar dagen som den kommer. När R kommer blir det lunch och så hoppas jag på att han tar en nap, han är 5år, många kan tycka att han är lite för gammal för det men han behöver det, han går ju inte och lägger sig först halv nio nio på kvällen och somnar lite senare och sedan är han uppe vid sex varje morgon så han är trött när han kommer hem från skolan, han vill dock inte erkänna det alltid men han brukar somna tillslut. När han napar brukar jag göra lite olika saker som inte väsnas så mycket, ta hand om tvätten, prata med lite vänner och skypa med mamma och pappa. 


Ikväll har familjens sitt vanliga samtal så jag ska köra dit barnen vid fem efter det ska barnen tydligen ta en flu shot så de håller sig friska, det är bra. BA har även sitt vanliga möte ikväll så jag kommer att ha barnen och eftersom jag ändå inte kan gymma så kan jag lika gärna jobba.


Har du en fråga om något så ställ den så hoppas jag på att kunna svara på den. 


<3

Av Karlsson - 18 november 2010 08:45

Hej och välkomna till min nya blogg!


Jag har tidigare bloggat på blogg.se men jag har nu tröttnat på den sidan eftersom jag tyckte att min blogg såg så tråkig ut och jag förstod mig inte på hur jag kunde göra den lite roligare med färger osv så googlade jag lite och hittade denna bloggsidan. Jag har nu själv kunnat fixa och trixa lite med färger och designen. Bloggen är inte färdig designad än, lovar att den kommer bli bättre. Men den kommer alltid att vara lite ROSA för jag älskar rosa. 


Jag kommer att fortsätta att skriva om mitt live "over here" men även om det som faller mig in. Lite om träning, mat, shopping osv.


<3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Jag är en 21 årig tjej som lever livet, dagarna spenderas med arbete, träning, vänner och pojkvän.
Enjoy!

Sök i bloggen

Osby, Skåne, Sverige

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards