Alla inlägg den 19 november 2010

Av Karlsson - 19 november 2010 23:15

Eftermiddagen med barnen har varit helt okej. Jag och R tog det mest lugnt i soffan framför Spongbob, Phineas and ferb och Ben 10 tills det var dags att hämta flickorna vid bussen. Det är favorit serierna och han har sett alla avsnitt hundra gånger minst. När flickorna kom hem målade de ramar, de ska rama in kort på de själva och skicka till någon släkting. Jag tog sedan med barnen ut på framsidan och krattade löv. Först var de lite tvära men efter att jag gjort det till en lek så var det roligare. Stampa ner löven i tunnorna var nog roligast och få åka i dem. :)

          


Kvällen har varit lugn och skön. Skulle egentligen kört till den norska au pairen men eftersom jag inte skulle kört först vid åtta eftersom hon jobbade så flyttade vi kvällen till imorgon. Passade mig bra eftersom jag känt mig lite konstig idag, druckit för lite vatten trodde BA, tycker jag dricker hela tiden och springer på toa hela tiden. Men men. Skypade med en god vän. Så skönt att få höra rösten istället för att bara skriva. Du gör mig så glad! :) Fick veta att jag har en liten skvallertant till syster med. haha. Det ska hon allt få höra när jag pratar med henne nästa gång.


Imorgon ska hela min älskade familj till f&f och äta gåsamiddag, jag vill också vara med! Farmor kom dock med det kloka förslaget att vi kunde skypa, så det hoppas jag på. Mina kusiner ska också dit, så då får jag se dem också. Men jag vill också ha gås, kokt potatis, sås, gele och katrinplommon. Mums! Kan ni göra en matlåda till mig och skicka?


Igår tog barnen Flu shot, spruta för influensa. Så R har blev sjuk idag, stackars liten, inte så länge sedan han var sjuk. Usch, det är jobbigt att se när barn har ont så de gråter gör lite ont i mitt hjärta när jag inte kan göra något. 


Sov gott

/Sofia

Av Karlsson - 19 november 2010 11:00

Jobbade som vanligt imorse. Det är inte så jobbigt att gå upp kvart över sex längre, fast beror kanske på att jag somnat i bra tid hela denna veckan. Jag förstår inte hur andra au pairer som är uppe sent orkar med en hel arbetsdag med barnen. Jag känner i alla fall att jag  inte vill vara trött när jag har barnen för då är jag en trött och tråkig au pair och det vill jag inte vara. 


När jag kom tillbaka från bussstoppet bäddade jag ner mig i sängen igen. Läste Annicas blogg(en kompis i Sverige), för ett tag sedan hade hon skrivit av en novell som hon skrivit på mellanstadiet och lagt upp på bloggen, dock hade hon inte skrivit av hela, så efter jag tjatat lite så hade hon nu skrivit av en del till, hoppas inte det var hela vill inte att det ska sluta så. Tittade sedan på gårdagens Private practice. :) Och avslutade min egentid med att ta ett bad. Älskar mitt nya doftljus. Home sweet home. 

  


Puss och kram

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Jag är en 21 årig tjej som lever livet, dagarna spenderas med arbete, träning, vänner och pojkvän.
Enjoy!

Sök i bloggen

Osby, Skåne, Sverige

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards