Direktlänk till inlägg 21 december 2010

Fint besök

Av Karlsson - 21 december 2010 16:46

Börjar med att ursäkta mig för dålig uppdatering, men mitt besök får vara ursäkten.


I fredags middag tog jag bilen och körde upp till NY för att hämta Malin och Gustav. Jag plockade upp Fran på vägen, han ville inte att jag skulle köra upp själv, han är så himla gullig. Väl på flygplatsen så väntade vi en bra stund och jag kände mig lite nervös konstigt nog och när jag såg Malin och Gustav så sprutade tårarna, jag var så himla lycklig. När vi kom hem möttes vi av ett fullt hus. Joanne, Pat, Paige, Jess, Sofia och Ba med barnen var i huset. Vi åt kvällsmat, pizza, sallad och garlic nuts. 

Jag, Malin och Gustav tog sedan och hälsade på en vän till mig som ska öppna en chokladaffär. 


I lördags tog vi det lugnt här i Mantua. Vi tog en promenad med Maggie, gick till en frisörsalong och bokade tid till mig och Malin, vi gick även inom Wawa för att hälsa på Pat. Efter att ha lämnat Maggie så gick vi till parken. Vill ju visa dem vad jag gör här borta. På kvällen var vi sedan och åt middag på Hollywood cafe. Mycket gott.


I söndags fick vi låna Joannes bil så vi kunde köra till Atlantic City. (vår lilla svarta har haft lite problem med lysena). Vi hade en stört bra dag i AC. Super härligt väder och bra shopping. Ingen av oss gick tomhänta hem. :) Jag köpte en marinblå stickad tröja och en svart pike på Tommy, Malin köpte samma fast hon köpte en vit stickad ist för blå och Gustav köpte en skjorta på Levis. På kvällen lagade vi krovstroganoff och äppelpaj. M och G gjorde mest medan jag och barnen dekorerade pepparkakshuset som jag och m och g byggde dagen innan.

Joanne, Fran, Pat och Chris kom över för att äta middag och sedan skulle vi åka med Joanne och Fran och titta på några hus som är mycket dekorerade, men otur som vi hade så var det stängt på söndagar. 


Igår, måndag var vi i Philadelphia på dagen och på kvällen. Vi tog speedlinen in så vi skulle slippa parkera inne i Philly. Vi tog en buss till The museum of art. Tittade på Rocky och tog lite kort. Vi promenerade sedan tillbaka. Mycket kallt, blåsigt. Tog en fika på Starbucks och avslutade med lite shopping. På kvällen var det dags för Hockey. Roligt att ha sett ett så stort lag men synd att de förlorade. 


Idag har jag jobbat. Det har varit en tung dag. Jobbigt att stiga upp sex imorse och det var inte bara jag som vaknade på fel sida idag. Så det har varit en kämpig dag. Men efter ett skypesamtal med en god vän så var jag på bättre humör iaf. Men nu känner jag mig nästan nere på noll igen. Men men, jag ska kämpa på. Imorgon ska jag få träffa M och G i NY. Läängtar!


/Sofia

 
 
Ingen bild

Farmor o Farfar

22 december 2010 11:29

Du behöver inte ursäkta Dig för att Du inte skriver varjedag. Det är bara vi som är bortskämda med Din flitiga uppdateringMen det är både kul och mysigt att läsa vad Du skriver. Känns som vi är med Dig rent själsligt. Kul att Du har det mysogt med syrran och G. Här håller vi på att förbereda julen på olika sätt. Det skall bli kul med julafton härhemma, men vi kommer att sakna Er alla tre. Ha de bra i NY och shoppa mycket för det piggar alltid upp. Bamsekramar till Er alla tre från oss båda.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karlsson - 15 augusti 2012 23:49


Klockan tickar som vanligt på alldeles för snabbt på kvällen. Dags för en dusch och sedan är det dags för bingen! Morsning korsning!         ...

Av Karlsson - 10 augusti 2012 10:04

God förmiddag fina läsare,   Gårkvällens ridtur var super mys även fast vi blev dygnsura. Det är sådan härlig känsla att trava och tölta, min tölt var ren också så det kändes extra bra. Vilken tur jag har som har en sådana fin vän, få följa med u...

Av Karlsson - 9 augusti 2012 15:07

Ja idag har jag kört de första flyttlassen.. fick lite hjälp av min kära bror. Nu återstår bara sängen och skrivbordet, men eftersom vi antagligen inte ska ha någon av dem i lägenheten så får de vänta till efter semestern så kan vi köra dem direkt ti...

Av Karlsson - 27 juli 2012 08:37

Igår blev det en otroligt härlig dag på stranden med K. När jag kom hem efter nattens jobb packade vi bara ihop oss och körde iväg. Det blev Nyehuse, en bit söder om Åhus. en mysig strand dock lite för kallt i vattnet.. det var visst varmare på västk...

Av Karlsson - 23 juli 2012 09:47

Åh, det är så mysigt och skönt att äntligen sitta ute och äta frukost. Det börjar dock komma fler och fler moln nu men när jag steg upp så var det molnfritt och det är så mkt lättare att gå upp till det än regn. :)   Jag har haft en fantastisk fa...

Presentation


Hej!
Jag är en 21 årig tjej som lever livet, dagarna spenderas med arbete, träning, vänner och pojkvän.
Enjoy!

Sök i bloggen

Osby, Skåne, Sverige

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards