Alla inlägg under augusti 2012

Av Karlsson - 15 augusti 2012 23:49

Klockan tickar som vanligt på alldeles för snabbt på kvällen. Dags för en dusch och sedan är det dags för bingen! Morsning korsning!




 

Av Karlsson - 10 augusti 2012 10:04

God förmiddag fina läsare,


Gårkvällens ridtur var super mys även fast vi blev dygnsura. Det är sådan härlig känsla att trava och tölta, min tölt var ren också så det kändes extra bra. Vilken tur jag har som har en sådana fin vän, få följa med ut och rida i skogen är verkligen avkopplande. Ett mycket bra sätt att umgås på enligt oss båda så fler ridturer kommer det att bli. Jag ska träna upp mig ordentligt så vi kan göra långturer till nästa sommar, picknick och lite bad vid Vesljungasjön med hästarna.

Kvällen avslutade vi med lite hämtmat i lägenheten, Bälla fick sig sin första titt och den blev mkt väl godkänd.


Har idag fortsatt på upppackningen av lådorna, tror att jag har allt i lägenheten som jag vill ha från mina saker nu. Jag har iaf flyttat ut flyttlådorna i förrådet. Lägenheten har fyllts på med lite hjärtan lite här och där, det måste ju synas lite att det bor en Sofia här också nu. ;)

Papprena till skatteverket och Adressändring är påskrivna och ska skickas idag med hade jag tänkt, betalt in det också. Så nu är snart flytten helt färdig och det känns så bra.


Får nog ta ett sista ryck på sakerna som är kvar på bordet och ge dem en plats och sedan börja på packningen innan jag ska luncha med min kära mor. I eftermiddag/kväll/natt och imorgon väntas jobb så ingen tid att packa då. Jag tror inte att jag någonsin varit såhär sen med att packa.


Ha en kanon helg!

Puss och kram



Av Karlsson - 9 augusti 2012 15:07

Ja idag har jag kört de första flyttlassen.. fick lite hjälp av min kära bror. Nu återstår bara sängen och skrivbordet, men eftersom vi antagligen inte ska ha någon av dem i lägenheten så får de vänta till efter semestern så kan vi köra dem direkt till Ks familjs stora förråd så får de stå där tills jag behöver dem igen. Skrivbordet har vi dock inte bestämt oss om än, jag gav som förslag att ha det istället för hans som redan står här, eftersom mitt är mer byggt på höjden och hans är så stort, har vi mitt så får vi plats med något annat än bara ett skrivbord i detta rummet.


Det är en himla röra i lägenheter, kassar, flyttlådor och möbler överallt.. Får kanske ta och ta tag i det snart. Göra ett litet ryck på en timme. Ikväll står det nämligen ridning på schemat, jag och Bälla ska ut med hennes hästar. Ska bli så mysigt. :)


Det var så länge sedan jag bloggade känner jag, men det blir lite så när man jobbar mycket och när min dator inte fungerar som jag vill, den tar hundra år att starta men när jag är tillbaka från resan så ska jag börja ta tag i och köpa en ny dator, en som jag även kan ha till skolan senare.


Helgen har varit kanon, I lördags jobbade jag och på kvällen plockade vi blåbär och i söndags var vi med Ks bror och flickvän på ven och cyklade. :)


Dags att ta tag i allt..


Puss och kram

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Jag är en 21 årig tjej som lever livet, dagarna spenderas med arbete, träning, vänner och pojkvän.
Enjoy!

Sök i bloggen

Osby, Skåne, Sverige

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012
>>>

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards